يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 53703
منبع : خبرگزاری فارس
با حضور آیت الله اعرافی و رئیس پلیس امنیت و اطلاعات ناجا؛

کارت شناسایی هوشمند طلاب غیرایرانی رونمایی شد

قم نيوز : قم نیوز: مراسم رونمایی از کارت شناسایی هوشمند طلاب غیرایرانی، با حضور آیت الله اعرافی و رئیس پلیس امنیت و اطلاعات ناجا، در مرکز امور طلاب و خانواده‌های المصطفی، برگزار شد.
کارت شناسایی هوشمند طلاب غیرایرانی رونمایی شد
به گزارش قم نیوز به نقل از جامعه المصطفی العالمیه، آیت الله اعرافی در این مراسم، مرکز امور طلاب و خانواده‌های جامعه المصطفی را یکی از ارکان مهم خدمت رسانی به سربازان حضرت ولی عصر(عج) خواند و از همکاری و مساعدت همیشگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با جامعه المصطفی العالمیه، تقدیر نمود.
مدیر حوزه های علمیه با تبریک ایام مباهله پیامبر گرامی اسلام(ص) و ایام نزول آیه ولایت، به بیان شأن نزول آیه «وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَی حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا» از سوره مبارکه انسان پرداخت و گفت: شأن نزول این آیه هرچند مربوط به موضوع ویژه ای بوده است؛ اما روح این آیه، در خدمت رسانی به جامعه بزرگ ایمانی انطباق دارد. «اطعام» در آیه شریفه تنها به قرص نان اختصاص ندارد؛ بلکه خدمت رسانی، آموزش علم و آماده نمودن شرایط آسایش نیز از انواع اطعام به شمار می آید.
وی با اشاره به دو برداشت از «علی حبّه» در آیه شریفه، ادامه داد: حبّ در این آیه اگر به طعام بازگردد؛ یعنی به هر اندازه که انسان از وقت، علایق، امکانات و جوانی خود که برایش محبوب هستند، در راه خدمت به دیگران گذشت نماید، کار او ارزشمندتر می گردد و اگر مرجع ضمیر «حبّه» خداوند تعالی باشد، بیانگر میزان تأثیر اخلاص در ارزشمند شدن اعمال خیر انسان است.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، ایثار، اخلاص و هزینه به جا را سه محور اصلی در خدمت رسانی اسلامی برشمرد و افزود: المصطفی به رغم همه مشکلات درونی و بیرونی، با همت و تلاش مسئولان، مسیری را می پیماید که آرزوی دیرینه علما و بزرگان ما بوده است و همه این عظمت، به برکت انقلاب اسلامی محقق گردیده و باید همگی به ایفا نمودن نقشی در این حرکت عظیم، مفتخر باشیم.
آیت الله اعرافی در پایان با تقدیر از مساعدت مسئولان نیروی انتظامی در زمینه تسهیل ارائه خدمات به طلاب جامعه المصطفی، ابراز داشت: طلاب غیرایرانی که از اقصی نقاط عالم برای فراگیری علوم و معارف ناب اسلامی به ایران می آیند، با مشکلات متعدد و متنوعی مواجه هستند که ارزش خدمت رسانی به آنان را دوچندان می نماید. امیدواریم مرکز امور طلاب و خانواده ها با تکیه بر فناوری های جدید بتواند تسهیلات و خدمات خود را به شکل مطلوب تری به طلاب عزیز ارائه نماید.

کنترل حضور اتباع غیرایرانی در داخل کشور با نگرانی‌هایی همراه است
همچنین در این جلسه، سردار رضائیان، رئیس پلیس امنیت و اطلاعات ناجا، ضمن تشکر از همکاری مرکز امور طلاب و خانواده های المصطفی در زمینه صدور کارت های شناسایی هوشمند برای طلاب غیرایرانی، اظهار داشت: کنترل مبادی ورودی و خروجی کشور به دلیل حضور ناجا، همواره به خوبی صورت می گیرد اما کنترل حضور اتباع غیرایرانی در داخل کشور، با نگرانی‌هایی همراه بوده است.
وی ادامه داد: به منظور رفع این نگرانی و سرعت دادن به ارائه خدمات به اتباع خارجی در سراسر کشور، اختصاص کدی فراگیر به هر فرد غیرایرانی حاضر در کشور مصوب گردید که می توان از پتانسیل آن برای کنترل و ارائه خدمات در موقعیت های مختلف بهره برد.
سردار رضائیان، با تاکید بر لزوم حفظ شأن طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی، افزایش سرعت در ارائه خدمات به طلاب غیرایرانی و خانواده های آنان، رفع مشکلات مربوط به همراه داشتن گذرنامه، به حداقل رسیدن تزاحم میان طلاب غیرایرانی و مأموران انتظامی، از بین رفتن امکان سوء استفاده از نام جامعه المصطفی العالمیه و... را بخشی از فواید صدور کارت شناسایی هوشمند برای طلاب المصطفی برشمرد.
گفتنی است: در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی، رئیس مرکز امور طلاب و خانواده ها نیز با خیرمقدم مهمانان حاضر در این جلسه، صدور کارت شناسایی هوشمند را امری بسیار ضروری برای طلاب غیرایرانی دانست و از همکاری و مساعدت همیشگی نیروی انتظامی به ویژه در اجرای این طرح، تقدیر و تشکر نمود.
شایان ذکر است: در ادامه این مراسم، فرایند چاپ کارت شناسایی هوشمند طلاب المصطفی، با حضور آیت الله اعرافی رسما آغاز به کار کرد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchxqnm.23nxvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما