يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 53719
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‎الله حائری شیرازی:

برگزاری جشنواره‌ها در آشنایی مردم با قرآن موثر است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: مردم در جشنواره‌ها با قرآن آشنا می‎شوند و وقتی آمدند و لذت بردند و قرآن را شناختند سپس خود دنبال آن می‌روند و آن را مطالعه می‌کنند؛ پس این چنین برنامه‌هایی برای آشنایی و شروع علاقه مردم بسیار موثر است.
برگزاری جشنواره‌ها در آشنایی مردم با قرآن موثر است
برگزاری جشنواره‌ها در آشنایی مردم با قرآن موثر است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در پیامی به مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور که در سالن همایش غدیر مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، مطرح کرد: دست‌اندرکاران این جشنواره به هیچ وجه نباید این مسابقات را کوچک بگیرید چرا که این مسابقات باب ورود مردم به قرآن کریم است.

وی اضافه: مردم در این برنامه‌ها با قرآن آشنا می‎شوند و وقتی آمدند و لذت بردند و قرآن را شناختند سپس خود دنبال آن می‌روند و آن را مطالعه می‌کنند؛ پس این چنین برنامه‌هایی برای آشنایی و شروع علاقه مردم بسیار موثر است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: فعالان قرآن و فعلان این جشنوراه، به هیچ وجه کارتان را کوچک جلوه ندهید؛ در گذشته دور یکی از مبارزان انقلاب بیان می‌کرد که پس از سال‌ها کار در رشته دندانپزشکی به مشاهده یک فیلمی که علیه ظلم ساخته شده بود به مبارزه علیه شاه روی آورده است و سپس با هم‌نشینی با عالمان مجاهد با این مسیر مبارک نیز آشنا شد.

وی گفت: یک جشنواره ممکن است در یک نفر ایده‎ای را متولد و تحولی در وی ایجاد کند؛ به عزیزان توصیه می‌کنم که جلساتتان را به نوعی برگزار کنید که برای شرکت‌کنندگان پیام داشته باشد.

حائری شیرازی تصریح کرد: شرکت کنندگان این مسابقات پس از بازگشت به شهرهای خود باید به فکر قرآن باشند و با این برنامه شما قرآن را بهتر شناخته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceof8n.jh8xzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما