دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 53728
منبع : خبرگزاری فارس
با حضور مسؤولان ملی

مراسم اربعین شهید حججی در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: مراسم اربعین شهید محسن حججی امشب با حضور جمعی از مسؤولان ملی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
مراسم اربعین شهید حججی در قم برگزار شد

به گزارش قم نیوز، مراسم اربعین شهید محسن حججی و گرامیداشت یاد و خاطره 300 شهید مدافع حرم با عنوان یادبود سرداران بی‌سر یکشنبه شب در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
 در ابتدای این مراسم دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا اکنون به جایگاه مطلوبی در عرصه منطقه و فرامنطقه رسیده است.
آیت الله محسن اراکی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی برای رسیدن به پیشرفت و تعالی نیازمند ترویج سبک زندگی شهداست، تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای ترویج سبک زندگی شهدا استفاده کنیم.
همچنین سفیر سابق ایران در لیبی به عنوان دیگر سخنران این مراسم به ایراد سخن پرداخت و بیان کرد: امیدواریم با استفاده از تفکر عاشورایی و انقلابی که روز به روز گسترده‌تر می‌شود بتوانیم زمینه ظهور امام زمان(عج) را رقم بزنیم. دنیای استکبار هر چند از ابزارهای مختلف استفاده کرده اما اکنون منفعل شده است چرا که به برکت خون شهدا توانسته اثبات کنیم که یک گفتمان غالب هستیم.
حسین اکبری با بیان اینکه تفکر عاشورایی آینده بشر را نجات می‌دهد، تصریح کرد: اکنون این تفکر با قدرت در میدان و صحنه حضور دارد و اثبات کرده است که راه نجات بشر از کربلا و عاشورا می‌گذرد به همین علت امیدواریم در این راه بتوانیم به شیوه مطلوب از فرهنگ عاشورا استفاده کنیم.
لازم به ذکر است، در این مراسم با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و سید مهدی صادقی استاندار قم از پدر شهید محسن حججی تجلیل شد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcevf8n.jh8xwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما