دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 53731
منبع : خبرگزاری فارس
سفیر سابق ایران در لیبی:

تفکر عاشورایی و انقلابی پیروز میدان است/تفکر عاشورایی آینده بشر را نجات می‌دهد

قم نيوز : قم نیوز: سفیر سابق ایران در لیبی با بیان اینکه اکنون آمریکا در عراق میلیاردها تومان هزینه کرده اما جبهه مقاومت در این منطقه به نتیجه رسیده است، گفت: تفکر عاشورایی و انقلابی امروزه پیروز میدان است چرا که در هیچکدام از میدان‌های منطقه شکست نخورده است.
تفکر عاشورایی و انقلابی پیروز میدان است/تفکر عاشورایی آینده بشر را نجات می‌دهد

به گزارش قم نیوز، حسین اکبری یکشنبه شب در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره 300 شهید مدافع حرم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه تشکیل رژیم صهیونیستی نتیجه جنگ جهانی اول بوده است، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی دو تفکر کمونیستی و لیبرالی با یکدیگر مقابله کردند به همین علت هیچ کسی فکر نمی‌کرد که تفکر اسلامی بتواند یک کشور مستقلی را با محوریت مردم‌سالاری دینی شکل دهد.
وی با تاکید بر اینکه دشمنی‌های غرب به صورت مستمر در دوره های مختلف دنبال شده است، اضافه کرد: آمریکا در 80 کشور دنیا وارد شد و از هیچ کدام خارج نشد اما به علت فشارهای ایران از کشور عراق خارج شد.
سفیر سابق ایران در لیبی خاطرنشان کرد: استکبار داعش و القاعده را برای مقابله و تضعیف قدرت تفکر و اندیشه شیعی با محوریت جمهوری اسلامی ایران به وجود آورد است اما نتوانست به نتیجه مورد نظر برسد.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های آمریکا مبتنی بر سرنگونی نظام اسلامی است، تصریح کرد: برنامه‌های این کشور در نقاط مختلف به موفقیت رسیده است اما به برکت اندیشه و تفکر عاشورا آمریکا نتوانست در مورد ایران به نتیجه برسد، در حالی که ایران بدون تفکر انقلاب در یک نقطه متوقف می‌شد و نمی‌توانست به جایگاه کنونی برسد.
اکبری یادآور شد: اگر جنگ رخ نمی‌داد و بسیج تشکیل نمی‌شد هیچ مجموعه‌ای نمی‌توانست مقابل جریان‌های افراطی کنونی در سطح منطقه ایستادگی کند.
وی با بیان اینکه بدون تفکر بسیجی و عاشورایی بسیاری از کشورهای اسلامی اشغال شده بود، تصریح کرد: تفکر انقلابی و عاشورایی توانست ایران را به جایگاه کنونی برساند، اگر این تفکر نبود معادلات دنیا بر خلاف آرمان‌های اسلام تغییر می‌کرد.
این کارشناس امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه گفتمان مقاومت مبتنی بر ارزش‌های الهی است، گفت: برخی از سیاسیون تردید جدی در مورد حضور در دیگر کشورهای اسلامی داشتند در حالی که این حضور جبهه مقاومت و در نتیجه انقلاب اسلامی را توانمند کرده است.
وی خاطرنشان کرد: هیچ سیاست‌مداری به جز رهبر انقلاب اسلامی نتوانست پیروزی حزب‌الله لبنان را پیش‌بینی کند چرا که ایشان به خوبی به وعده‌های خداوند متعال ایمان داشتند.
اکبری با بیان اینکه تفکر بسیجی در سوریه بر یک جنگ جهانی پیروز شد، عنوان کرد: در این جنگ کشورهای بسیاری به دنبال مقابله با سوریه بودند اما از زمانی که گردان‌های مختلف بسیجی در میدان حضور یافتند معادله تغییر کرد؛ اکنون نیز مردم یمن حرکتی را با اقتدار شروع کرده که منشأ این حرکت از جبهه مقاومت نشأت گرفته است.
وی یادآور شد: عربستان سودی بیش از 200 میلیارد دلار از غرب سلاح خریداری کرده است تا بتواند به اهداف خود برسد اما در مقابل یمن نتوانست کاری انجام دهد و اکنون در این کشور منفعل مانده، در بحرین نیز به جایی نرسیده است.
اکبری با اشاره به اینکه اکنون آمریکا در عراق میلیاردها تومان هزینه کرده اما جبهه مقاومت در این منطقه به نتیجه رسیده است، اظهار کرد: تفکر عاشورایی و انقلابی امروزه پیروز میدان است چرا که در هیچکدام از میدان‌های منطقه شکست نخورده است.
وی با تاکید بر اینکه هیچ فردی جرأت ندارد علیه نظام اسلامی سخنی بگوید، مطرح کرد: این قدرت دارای منشأ عاشورایی و کربلایی است؛ برخی در مورد حضور ما در سوریه تردید دارند در حالی که پیامبران الهی نیز اگر شاهد پدیده تکفیری در هر نقطه‌ای از جهان بودند دستور به مقابله با این پدیده را می‌دادند.
سفیر سابق ایران در لیبی خاطرنشان کرد: امیدواریم با استفاده از تفکر عاشورایی و انقلابی که روز به روز گسترده‌تر می‌شود بتوانیم زمینه ظهور امام زمان(عج) را رقم بزنیم، دنیای استکبار هر چند از ابزارهای مختلف استفاده کرده اما اکنون منفعل شده است چرا که به برکت خون شهدا توانسته اثبات کنیم که یک گفتمان غالب هستیم.
وی با بیان اینکه تفکر عاشورایی آینده بشر را نجات می‌دهد، تصریح کرد: اکنون این تفکر با قدرت در میدان و صحنه حضور دارد و اثبات کرده است که راه نجات بشر از کربلا و عاشورا می‌گذرد به همین علت امیدواریم در این راه بتوانیم به شیوه مطلوب از فرهنگ عاشورا استفاده کنیم.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcizyaw.t1app2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما