دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 53761
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خبر داد؛

برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مسئولان هیئت‌های مذهبی در قم

قم نيوز : قم نيوز: مدیرکل تبلیغات اسلامی قم از برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مسئولان هیئت‌های مذهبی با موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی، آسیب‌شناسی مراسم مذهبی، امر به معروف و نهی از منکر و نماز خبر داد.
برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مسئولان هیئت‌های مذهبی در قم
برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مسئولان هیئت‌های مذهبی در قم
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران مهم‌ترین ویژگی‌های این کارگاه‌های آموزشی را بهره‌مندی از کارشناسان خبره و توانمند و نیز محدودبودن تعداد شرکت کنندگان در هر جلسه ذکر کرد.

وی گفت: در هر کارگاه آموزشی حدود ۵۰ نفر از مسئولان هیئت‌های مذهبی برادران و خواهران به صورت مجزا شرکت کردند تا محتوای دوره‌های آموزشی بهتر انتقال داده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم درباره محورهای مورد بحث در این کارگاه‌ها اظهار کرد: در سال‌های گذشته مقام معظم رهبری و مسئولان نظام نسبت به خطر افزایش آسیب‌های اجتماعی هشدار دادند. از آنجایی که مسئولان هیئت‌های مذهبی یکی از قشرهای فرهیخته و تاثیرگذار جامعه هستند، بخشی از محتوای این کارگاه‌ها به بیان پیامدهای ناشی از افزایش آسیب‌های اجتماعی و راهکار مقابله با آن اختصاص داشت.

وی آسیب‌شناسی مراسم مذهبی را یکی دیگر از محورهای این کارگاه‌ها برشمرد و افزود: در سال‌های اخیر به دلیل تذکر و هشدار مراجع عظام تقلید و دوره‌های آموزشی که توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، آسیب‌های مراسم مذهبی در قم کاهش چشمگیری داشته و برخی مراجع عظام تقلید از این برنامه‌ها، ابراز خرسندی و قدردانی کردند. اما با توجه به گسترده بودن هجمه دشمنان برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی، نیاز به بیان جزئیاتی از این توطئه‌ها و توصیه به دست اندرکاران مراسم مذهبی برای حفظ وحدت و پرهیز از رفتارهای اختلاف‌انگیز و وحدت‌شکن احساس می‌شد.

حجت‌الاسلام اسکندری ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از موضوعات این کارگاه‌ها ذکر کرد و گفت: همگانی شدن تذکر لسانی عامل بازدارنده وقوع جرایم و بروز گناه در جامعه است، چون وقتی عاملان منکر با حجم زیادی از تذکر لسانی مواجه شوند، فضای جامعه را برای ارتکاب گناه یا جرم، ناامن می‌بینند.

به گفته وی، مسئولان و دست اندرکاران هیئت‎‌های مذهبی به دلیل کارکرد فرهنگی و مذهبی که دارند نقش مهمی در زدودن جامعه از بسترهای گناه ایفا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: توصیه به مسئولان هیئت‌های مذهبی برای برپایی نماز جماعت اول وقت و تلاوت قرآن کریم در شروع عزاداری‌ها از دیگر مواردی بود که در کارگاه‌های آموزشی مسئولان هیئت‌های مذهبی مورد توجه قرار گرفت.

وی توجه به قرآن و تفسیر قرآن در برنامه‌های عزداری هیئت‌های مذهبی را یکی از محوری‌ترین برنامه‌ها ذکر کرد.

حجت‌الاسلام اسکندری ابراز امیدواری کرد که کارگاه‌های آموزشی مسئولان هیئت‌های مذهبی با موضوعات متنوع و کاربردی در طول سال تداوم داشته باشد.
انتهاي پيام/  137
https://qomnews.ir/vdcb8zbs.rhbf0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما