کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نشست علمی بررسی حوادث اخیر مرتبط با مسلمانان میانمار

خبرگزاری حوزه نیوز , 27 شهريور 1396 ساعت 21:30

قم نيوز: نشست علمی «بررسی حوادث اخیر مرتبط با مسلمانان میانمار»، پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی علوم انسانی برگزار شد.


به گزارش قم نيوز در این نشست علمی، کارشناس بومی میانمار در سخنانی به بررسی وضعیت مسلمانان در این کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: متاسفانه تبلیغات به شدت منفی توسط برخی از جریان های بودایی نسبت به مسلمانان صورت می گیرد که با بزرگ نمایی و تحریف برخی از احکام مسلمانان، در پی ایجاد هراس از مسلمانان در میان مردم میانمار هستند.

وی، با اشاره به تبعیض هایی که دولت میانمار نسبت به مسلمانان این کشور روا می دارد، ابراز داشت: مسلمانان با وجود تمام مشکلات، از گذشته نقش مهمی در اقتصاد کشور میانمار داشتند؛ اما در سال های اخیر اموال مسلمانان مورد غارت قرار گرفته است.

سخنران نشست با تاکید بر سازماندهی شدن حملات به مسلمانان روهینگیا، خاطرنشان کرد: عناصر مهاجم به مسلمانان در میانمار، از پیش آموزش دیده اند و از حمایت پلیس و دولت برخوردار هستند.

وی با بی اساس خواندن بهانه های دولت میانمار برای اعمال فشار علیه مسلمانان روهینگیا، اظهار داشت:مسئله میانمار، در واقع یک درگیری مذهبی نیست؛ بلکه دولت فعلی این کشور، با مقاصد سیاسی  به تحریک بودائیان علیه مسلمانان می پردازد.

دانش آموخته المصطفی، هدف اصلی از جنایت علیه مسلمانان روهینگیا را گسترش درگیری میان مسلمانان و بودائیان در سراسر میانمار دانست و ابراز داشت: گسترش درگیری ها در سراسر میانمار، فرصت را به نیروهای نظامی می دهد تا بار دیگر بر این کشور مسلط گردند.
انتهاي پيام/ 137


کد مطلب: 53765

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/53765/نشست-علمی-بررسی-حوادث-اخیر-مرتبط-مسلمانان-میانمار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir