سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 53784
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس اداره عمران و بهسازي شهري اداره‌كل راه و شهرسازي استان قم خبر داد

سكونت 65 درصد از جمعيت قم در 5 گونه ناكارآمد شهري

قم نيوز : قم نیوز: رئيس اداره عمران و بهسازي شهري اداره‌كل راه و شهرسازي استان قم گفت: 65 درصد از جمعيت قم در پنج گونه بافت ناكارآمد شهري زندگي مي‌كنند.
سكونت 65 درصد از جمعيت قم در 5 گونه ناكارآمد شهري

به گزارش قم نیوز فهیمه فتاحی‌زاده امروز در قم، با بیان اینکه پنج گونه بافت ناکارآمد شهری وجود دارد اظهار کرد: این پنج گونه شامل سکونتگاه‌های غیررسمی است که به طور عمده در حاشیه شهر قرار دارند، بافت تاریخی، بافت فرسوده، بافت‌هایی با پیشینه روستایی و بافت ناکارآمد میانی در قم است.
وی خاطرنشان کرد: هر یک از این بافت‌ها شاخصه‌ها، تعریف‌ها و ویژگی‌هایی دارد. در بحث احیا و نوع مداخله در بافت‌های ناکارآمد شهری به شیوه‌های مختلف عمل می‌شود.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم یادآور شد: ممکن است یک بافت از یک طرف ارزش تاریخی و هویتی و از آن طرف استانداردهای لازم را نداشته باشد در این صورت مداخلات تغییر می‌کند بنابراین مداخله با توجه به وضعیت فیزیکی، هویتی، کالبدی و عوامل مختلف تعریف می‌شود.
وی با بیان اینکه مساحت کل شهر قم حدود 12 هزار و 970 هکتار است گفت: از این میزان حدود 4 هزار و 100 هکتار در گونه‌های ناکارآمد، به طور مشخص 315 هکتار بافت تاریخی و هزار و 74 هکتار مساحت بافت فرسوده شهر قم است.
فتاحی‌زاده عنوان کرد: گونه‌های ناکارآمد 32 درصد مساحت ناخالص و نزدیک به 70 درصد مساحت خالص و ساخته شده شهر را شامل می‌شود که در حدود 65 درصد از جمعیت شهر در این پنج گونه ناکارآمد سکونت دارند.
وی با بیان اینکه ستادهای بازآفرینی پایدار شهری در استان‌ها شکل گرفته است گفت: ریاست ستاد با استاندار است و دستگاه‌هایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در ساخت‌وساز دخیل هستند، عضو این ستاد هستند.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم عنوان کرد:‌ کارگروه‌های تخصصی ذیل ستاد بازآفرینی شکل گرفته و هر یک از دستگاه‌ها فعالیت‌های کالبدی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خاص خود را سیاستگذاری می‌کنند.
وی با اشاره به آغاز برنامه ششم توسعه اقتصادی استان گفت: برنامه جامع اقدام مشترک دستگاه‌ها تدوین شده که در این برنامه وظایف و فعالیت‌هایی مانند تملک، آموزشی، ترویجی و مشارکتی، ساخت فضاهای مورد نیاز مانند درمانگاه، مدرسه، بهسازی و ساماندهی محورها و گذرها و خدمات عمومی و شهری پیگیری می‌شود.
فتاحی‌زاده خاطرنشان کرد: طی چهار سال اخیر 20 پروژه اجرایی شده که بیشتر در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهر بود و به طور عمده در قالب پروژه‌ احداث فضای آموزشی، کتابخانه، سالن ورزشی، درمانگاه، زمین چمن، روکش و آسفالت معابر انجام شده است.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcgtu9n.ak9w74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما