سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 53788
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم:

دستگاه‌های استان قم برای حل معضل فاضلاب پردیسان تلاش کنند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری قم خواستار تعامل دستگاه‌های استان برای حل معضل فاضلاب پردیسان شد.
دستگاه‌های استان قم برای حل معضل فاضلاب پردیسان تلاش کنند
به گزارش قم نیوز علی جان صادق‌پور در جلسه شامگاه دوشنبه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه شهر قم از نظر تأمین منابع آبی وضعیت خوبی دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه از نظر جغرافیایی و زمین شناسی در محدوده‌ای قرار گرفتیم که مشکلات آب وجود داشته اما بعد از انقلاب چهار منبع آبی برای شهر قم تدارک دیده شده که همه آن‌ها در اختیار شهر قم است.
حفر چاه‌های شهر قم، چاه‌های علی آباد، سد ۱۵ خرداد و سد کوچری چهار منبع آبی هستند که وی برای تأمین آب شهر قم از آن‌ها نام برد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری قم افزود: اجرای سه هزار کیلومتر شبکه و خط انتقال آب، اجرای هزار کیلومتر شبکه و خط انتقال و جمع‌آوری فاضلاب، احداث یک تصفیه‌خانه بزرگ آب و سه تصفیه‌خانه فوری، احداث سه تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت تصفیه ۱۲۰ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز، ایجاد شبکه مجزای آب شیرین با حدود هزار مشترک و ... از جمله عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان قم است.
وی اظهار کرد: الآن در سطح شهر قم ده‌ها پیمانکار داریم که در توسعه بازسازی و اصلاح شبکه‌ها کار می‌کنند و رینگ شرقی و غربی شهر قم در حال تکمیل است.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری قم، در ادامه تکمیل تصفیه‌خانه و خطوط انتقال عمده سطح شهر از آب شیرین بهره‌مند خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه به‌زودی ۵۰ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش فاضلاب خواهند بود تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد جمعیت شهر قم به شبکه فاضلاب وصل شده‌اند.
صادق‌پور به مشکل فاضلاب پردیسان اشاره کرد و گفت: برای حل این مشکل نیاز داریم دستگاه‌ها پساب را از سرمایه‌گذاری خریداری کنند اما تا کنون مجموعه‌ای برای این کار اقدام نکرده است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcaa0nm.49nea15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

roohollah
متاسفانه مسئولین شهری فکری به حال فاضلاب نمی کنند که هیچ بلکه دیگر جایی برای زدن چاه در مجتمع ها نمانده و در آینده فاجعه هایی مانند پلاسکو رخ خواهد داد وزن زیاد بلوکها وسست شدن زمین خیلی خطر ناک است که آنوقت دیگر هیچ فایده ای ندارد

در کمال ناباوری شهرداری به مجتمع ها می گوید و اخطار می زند فاضلابها را جمع کنید وقتی دیگر جایی برای چاه زدن در مجتمع نمانده باید چه کرد ؟؟؟