سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 53798
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
شهردار منطقه یک :

تعداد بوستان‌های منطقه یک شهر قم به 51 رسید

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه یک قم گفت: در سال 94 تعداد 46 بوستان در سطح این منطقه وجود داشت که با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته و تملک‌های انجام شده برای توسعه فضای سبز ، تعداد بوستان‌ها در سال گذشته به 51 بوستان افزایش یافت.
تعداد بوستان‌های منطقه یک شهر قم به 51 رسید
تعداد بوستان‌های منطقه یک شهر قم به 51 رسید
به گزارش قم نیوز مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به ویژگی‌های منطقه یک شهر قم اظهار کرد: این منطقه هزار و 420 هکتار مساحت دارد و 220 هزار نفر در منطقه یک شهر قم زندگی می‌کنند، این منطقه به لحاظ سرانه جمعیتی در بین مناطق هشت گانه شهر قم رتبه دوم را دارد، منطقه یک به لحاظ وسعت فیزیکی رتبه سوم را در مناطق به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: حدود 30 تا 40 درصد منطقه، بافت فرسوده است، به دلیل قرار گرفتن بافت اصیل و قدیمی شهر و بیوت مراجع عظام تقلید و مراکز فرهنگی و هنری و مزار امامزادگان، این منطقه به لحاظ فرهنگی و اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شهردار منطقه یک شهر قم افزود: براساس کارشناسی صورت گرفته این منطقه از لحاظ سرانه فضای سبز کاستی‌هایی دارد که این مساله می‌تواند موجب مشکلات زیست محیطی شود و با توجه به تاکیدات شهردار قم، گسترش فضای سبز را به خصوص محلات قدیمی در دستور کار قرار دادیم.

اصفهانیان مقدم با اشاره به برنامه ریزی برای گسترش فضای سبز در سطح منطقه اظهار کرد: اعتبارات ویژه ای برای احداث و توسعه فضای سبز در این منطقه از طرف شهرداری قم و نیز بودجه‌های سفر مقام معظم رهبری اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در سال 94 تعداد 46 بوستان در سطح این منطقه وجود داشت که با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته و تملک‌های انجام شده برای توسعه فضای سبز ، تعداد بوستان‌ها در سال گذشته به 51 بوستان افزایش یافت.

شهردار منطقه یک شهر قم در پایان خاطرنشان کرد: در این منطقه بوستان کودک به مساحت 10 هزار و 500 متر مربع با اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان و بوستان فردوسی با مساحت 11 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان احداث شد.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbwzbs.rhbf9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما