سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 53799
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
سرپرست امور معماری و شهرسازی خبر داد:

افزایش خدمات الکترونیکی صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری قم

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: علاوه بر تامین مقدمات صدور پروانه به صورت الکترونیکی در شهرداری، امور مربوط به گزارش‌ دهی ساخت و صدور دستور نقشه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
افزایش خدمات الکترونیکی صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری قم
افزایش خدمات الکترونیکی صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری قم
به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان با اشاره به خدمات ارائه شده در حوزه GIS و اتوماسیون شهرسازی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین فرآیندهایی که در حوزه شهرسازی پیگیری می شود و جزو اهداف این مجموعه هم هست هوشمندسازی شهر است.

جانقربان با تاکید بر اینکه در همین راستا شرایط حوزه شهرسازی از سرای هفت به هشت ارتقاء پیدا کرده است گفت: نرم افزار سرای هشت این امکان را به کاربر داده تا با کلیه نهادها و ارگان‌های خدمات رسان لینک شده تا بتوانیم در این بستر خدمات بهتری ارائه کنیم.

وی نخستین ارگان هماهنگ شده با این مجموعه را نظام مهندسی خواند و افزود: برای کاهش تردد شهروندان و فرآیند صدور پروانه برای نخستین بار سامانه امضای الکترونیکی مهندسین ناظر در شهر قم فعال شده است.

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: هفت مهندس باید در شهرداری حضور پیدا کرده و مدارک پروانه را امضا کنند تا امکان صدور پروانه فراهم شود که این کار در حال حاضر به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی راه‌اندازی سامانه گزارش‌دهی مراحل ساخت و ساز را مورد توجه قرار داد و افزود: ناظرین موظف شده‌اند تا از طریق این سامانه الکترونیکی گزارش هفت‌گانه را به شهرداری ارائه کنند.

جانقربان تصریح کرد: صدور دستور نقشه به صورت الکترونیکی و اتصال به سامانه نظام مهندسی برای تعیین مهندسین ناظر نیز صورت گرفته است.
 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccomqp.2bq1o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما