سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 53800
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیر منطقه سه قم خبر داد:

آماده‌سازی گلخانه‌های منطقه 3 برای تامین گل‌های پاییزه و زمستانه

قم نيوز : قم نیوز: مدیر منطقه سه قم از آماده‌سازی گلخانه‌های منطقه برای تامین گل‌های پاییزه و زمستانه خبر داد.
آماده‌سازی گلخانه‌های منطقه 3 برای تامین گل‌های پاییزه و زمستانه
آماده‌سازی گلخانه‌های منطقه 3 برای تامین گل‌های پاییزه و زمستانه
به گزارش قم نیوز سید شمس‌الدین نعمتی با اشاره به وضعیت آماده سازی گلخانه‌های منطقه سه برای تامین گل‌های فصلی در پاییز و زمستان اظهار کرد: آماده سازی و کاشت خزانه آزاد برای انواع نشاهای فصلی و دائمی به متراژ ۴۰۰ مترمربع صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه این گلخانه شامل انواع گل‌ها نظیر شب بو، همیشه بهار، مارگریت، کروپسیس، زبان درقفا، میخک، کوکب کوهی، کرازینتموم، سرخارگل و گازانیا است تصریح کرد: همچنین ۸۰۰ مترمربع خزانه گلخانه در دست آماده سازی برای کاشت در فصول سرد است.

مدیر منطقه سه قم از تهیه گلدان گل‌های ویژه پاییز نظیر کلم زینتی و همیشه بهار در بالغ بر 10 هزار گلدان خبر داد و گفت: همچنین آماده سازی گلدان‌های دائمی برای انتقال به داخل گلخانه نظیر ختمی کاغذی و شمعدانی به تعداد 4 هزار گلدان صورت گرفته است.

وی به تولید انواع گونه‌های پوششی نظیر فرانکینیا انواع ناز و گلدان‌های مغربی به تعداد 20 هزار گلدان اشاره کرد و گفت: نگهداری انواع گونه‌های درخت و درختچه شامل زرشک، یوکا، رز، نسترن، امین الدوله، نارون، کاج تهران، انواع سرو، توت کاکوزا و غیره در دستور کار است.

نعمتی آماده سازی و ضدعفونی ۸۰۰ مترمربع گلخانه برای قلمه گیری در ماه‌های آبان و آذر ونگهداری انواع گل‌ها در فصل سرد را از دیگر اقدامات این منطقه عنوان و تصریح کرد: این مراحل برای آماده سازی و کاشت است و انواع گل‌های پاییزه و دائمی در اواسط مهر و اوایل آبان قابل انتقال به زمین اصلی و باغچه‌های سطح شهر خواهد بود.
انتای پیام / 137
 
https://qomnews.ir/vdcfxcdt.w6dmxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما