سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : 53802
منبع : روابط عمومی

تفاهم نامه سازمان میراث فرهنگی با جامعه المصطفی اجرایی شد

قم نيوز : قم نیوز: با برگزاری نخستین جشنواره غذای اقوام و ملل در استان قم، تفاهم نامه همکاری بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جامعه المصطفی العالمیه اجرایی شد.
تفاهم نامه سازمان میراث فرهنگی با جامعه المصطفی اجرایی شد
تفاهم نامه سازمان میراث فرهنگی با جامعه المصطفی اجرایی شد
به گزارش قم نیوز عیسی رضایی، مدیرکل این استان، امروز سه شنبه 28 شهریور 1396 در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره غذای اقوام و ملل در استان قم ضمن اعلام این خبر گفت: تفاهم نامه مذکور در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سیاست های محوری دولت تدبیر و امید و با توجه به ظرفیت های مشترک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جامعه المصطفی العالمیه به امضای معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و آیت الله علیرضا اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه رسیده بود.

او افزود: این تفاهم نامه در هفت بند و با هدف، بهره برداری از ظرفیتها و توانمندی های طرفین در راستای تحقق سیاست های کلان کشور، جذب حداکثری گردشگر خارجی، بهینه سازی و هم افزایی، انجام پروژه های پژوهشی، برنامه ریزی مشترک و تبادل تجربیات و اصلاح فرآیندها بود که روسای این دو مجموعه آن را امضاء کرده بودند.

او بیان کرد: براساس تفاهم نامه فوق، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در زمینه مشارکت در تدوین منابع آموزشی تاریخی، گردشگری ایران در سرفصل های درسی طلاب جامعه، همکاری در برگزاری کلاس های آموزشی هنرهای سنتی و ملی و صنایع دستی و استفاده از ظرفیت طلاب، فارغ التحصیلان و اساتید جامعه المصطفی در کشورهای مختلف در امور پژوهشی، تحقیقاتی و معرفی و اطلاع رسانی ظرفیت های گردشگری و فرهنگی را بر عهده خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم ادامه داد: همچنین، همکاری در برگزاری نشست های علمی-کاربردی برای ارتقای دانش کارشناسان سازمان، همکاری در زمینه تدوین استانداردهای گردشگری حلال، توزیع اطلس چند زبانه تهیه شده توسط سازمان در کشورهای دیگر، همکاری و احداث موزه علما و تاریخچه حوزه های علمیه شیعه و همکاری در شناسایی و معرفی اماکن وابسته به فرق و مذاهب اسلامی در ایران از جمله تعهدات جامعه المصطفی در این تفاهم نامه است.

عیسی رضایی تصریح کرد: اولین گام در راه تحقق این تفاهم نامه با برگزاری جشنواره غذای اقوام و ملل برداشته شد و ان شاء الله در آینده شاهد ادامه برنامه ها و همکاری های مشترک باشیم.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchi6nm.23nxvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما