سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 53806
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان مطرح کرد

اتصاق منطقه ویژه سلفچگان به راه آهن تا نیمه نخست سال 97

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از اتصال این منطقه به راه آهن تا نیمه اول سال 97 خبر داد و البته تحقق این مهم را مشروط به احداث پل روگذر بر روی اتوبان قم - اراک دانست.
اتصاق منطقه ویژه سلفچگان به راه آهن تا نیمه نخست سال 97
اتصاق منطقه ویژه سلفچگان به راه آهن تا نیمه نخست سال 97
به گزارش قم نیوز سید مهدی طباطبایی امروز با اشاره به زمان بهره برداری از پروژه اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن اظهار کرد: اگر پل لازم برای این پروژه بر روی اتوبان قم - اراک زده شود، پروژه تا نیمه اول سال 97 به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: تعاملاتی را با شرکت راه آهن داریم تا این شرکت در زیرسازی بخش‌های باقیمانده پروژه اتصال منطقه سلفچگان به راه آهن مداخله کند و در صورت وقوع این اتفاق، پروژه زودتر به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود: سفر هیأت‌های تجاری به استان قم منجر به سرمایه گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان شده است و طی سال‌های 94 و 95 رشد آمار سرمایه گذاری را در این منطقه شاهد بودیم.

طباطبایی با اشاره به تولید خودروهای سنگین در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اظهار کرد: یک شرکت در این منطقه خودروهای سنگین هیوندا را تولید می‌کند و این شرکت چند هفته پیش 500 دستگاه خودرو را به عراق صادر کرد و به دنبال توسعه کار خودش است تا اتوبوس، کامیون‌های سنگین، مینی بوس و ون هم تولید کند.

وی ادامه داد: سرمایه گذارانی برای تولید انرژی خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اعلام آمادگی کردند، اما میزان برقی که آن‌ها می‌توانند تولید کنند، در این منطقه مورد مصرف نیست. شرکت توزیع نیرو حاضر نیست این برق را با قیمتی که برای سرمایه گذار تمام می‌شود، خریداری کند، چون انتقال برق از منطقه سلفچگان به شهر قم 30 درصد افت دارد و به همین دلیل تولید برق خورشیدی با قیمت‌های فعلی در این منطقه، اقتصادی نیست.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در پایان خاطرنشان کرد: اداره منابع طبیعی در خارج از این منطقه زمین رایگان به سرمایه گذاران برای تولید برق خورشیدی می‌دهد و به همین دلیل برای آن‌ها تولید برق در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان صرفه اقتصادی ندارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb0wbs.rhbfgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما