چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 53842
منبع : خبرگزاری فارس
مدير گروه سيره‌نگاري پژوهشگاه قرآن و حديث:

موسوعه امام مهدي(عج) منتشر مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدير گروه سيره‌نگاري پژوهشگاه قرآن و حديث از انتشار موسوعه امام مهدي(عج) به زبان عربي تا پايان امسال خبر داد.
موسوعه امام مهدي(عج) منتشر مي‌شود

به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سیدمحمود طباطبایی‌نژاد در قم، با اشاره به فعالیت‌های گروه سیره‌نگاری مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث اظهار کرد: این گروه به منظور گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) و آشنایی با سیره و شخصیت آنها تشکیل شده در این مسیر فعالیت‌های ماندگاری انجام و منتشر شده است.
وی خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از 20 اثر تولید و منتشر شده و تألیف بیش از 20 اثر نیز در دستور کار است که برخی در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود و برخی به مدت زمان طولانی برای انتشار نیاز دارد.
مدیر گروه سیره‌نگاری پژوهشگاه قرآن و حدیث با اشاره به آثار منتشر شده از سوی گروه سیره‌نگاری گفت: از آثار مهمی که منتشر شده می‌توان به دانشنامه امیر مؤمنان(ع) در 14 جلد، دانشنامه امام حسین(ع) در 16 جلد، دانشنامه امام مهدی(عج) در 10 جلد و شهادتنامه امام حسین(ع) در دو جلد، اطلس غدیر و عاشورا، اهل بیت(ع) در کتاب و سنت و زیارت عتبات منتشر شده‌اند.
وی عنوان کرد: حکمت‌نامه علوی در زمینه کلمات امیر مؤمنان(ع) از جمله آثار در دست اقدام است که  پیش‌بینی می‌شود به 15 تا 20 جلد برسد.
طباطبایی‌نژاد یادآور شد: دانشنامه مربوط به 14 معصوم در دستور کار است که تاکنون سه دانشنامه امیر مومنان(ع)، امام حسین(ع) و امام مهدی(عج) منتشر و نرم‌افزار دانشنامه امیر مؤمنان(ع) و امام حسین(ع) تهیه و به بازار عرضه شده است.
وی عنوان کرد: فرهنگ‌نامه عتبات یک بار چاپ شده ولی تا پایان سال با ترجمه فارسی و اصلاحات فراوان به چاپ می‌رسد.
مدیر گروه سیره‌نگاری پژوهشگاه قرآن و حدیث از انتشار دانشنامه امام مهدی(عج) به زبان عربی با نام موسوعه امام مهدی(عج) تا پایان امسال خبر داد و افزود: این دانشنامه شامل هفت جلد است که پیش از این به زبان فارسی در قالب 10 جلد منتشر شده است.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcb5wbs.rhbfapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما