چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 53847
منبع : خبرگزاری فارس

زنگ شکوفه‌ها ساختن آیندگان

قم نيوز : قم نیوز: از میان زنگ‌های متعددی که در طول سال تحصیلی در مدارس و حتي کشور به صدا در می آیند با قاطعيت و جرات می‌توان گفت که زنگ شکوفه‌ها پایه و زيرساخت سایر زنگ‌ها است!
زنگ شکوفه‌ها ساختن آیندگان

به گزارش قم نیوز روز چهارشنبه ۲۹شهریور۱۳۹۶ زنگ شکوفه‌ها یا همان کلاس اولی‌ها دوره اول ابتدایی در مدارس سراسر کشور به صدا در آمد.
حدود یک میلیون ‌و ۳۰۰ هزار نفر نوآموز کلاس اول ابتدایی در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ که حدود ۲۵هزار نفر آنان در استان قم هستند رسما قدم در مدرسه می‌گذارند.
اما آیا مسئولان و برنامه ریزان با چه بهایی و چگونه به استقبال آمده‌اند؟!
معلمان، فضای فیزیکی، کتب و اقلام آموزشی، دوره‌های روش تدریس، محتوای آموزشی، برنامه ریزی، دوره‌های آموزشی روان شناسی کودک، روش‌های یاددهی و یادگیری، آموزش چگونگی نخستین رفتار مسؤولان آموزشگاه حتی خدمتگزار و سرایدار با کودکان و اولیای آنان در روز اول مدرسه، انتخاب معلمان تجربه‌دار و کارآمد که بهتر است گفته شود مربیان این پایه، آشنایی با روحیات و رفتار و خصوصیات هر کودک و دانش آموز، شناخت و توجه به تفاوت‌های فردی هر کودک و... از موارد مهم و مؤثری است که باید به آن‌ها توجه عملی شده باشد.
وجود حدود یک میلیون و۳۰۰هزار نفر نوآموز کلاس اولی امسال می‌توانند برای جامعه فردا یک میلیون و۳۰۰هزار نفر فرد موثر و مفید در سال‌ آینده بسازد، اما با پرورش و آموزش صحیح و به موقع، مفید و کاربردی به معنای واقعی.
از میان زنگ‌های متعددی که در طول سال تحصیلی در مدارس و حتی کشور به صدا در می آیند با قاطعیت و جرات می‌توان گفت که زنگ شکوفه‌ها پایه و زیرساخت سایر زنگ‌ها است!
اگر به این گروه سنی و آینده ساز به دور از شعار، رسیدگی جدی شود در اخلاق، تربیت، ادب، وطن دوستی، عقلانیت، خلاقیت، کارآفرینی، فرهنگ، دین داری، صداقت، اقتصاد، سیاست، عزت طلبی، آرمان خواهی، آمادگی برای خدمات داوطلبانه و بشردوستانه، سلامت و بهداشت، وجدان کاری، انصاف، حق بینی و حق گویی، عدالت، انضباط اجتماعی، مسئولیت پذیری، مهارت و حرفه آموزی، روحیه ایثار، جهاد، شهادت، فداکاری، آزادگی، شجاعت، وفاداری، استکبارستیزی، توجه و احترام به حقوق انسان‌ها و جامعه رشد و پیشرفت خواهیم داشت .
آری حوزویان،دانشگاهیان، متخصصان و فرهیختگان و دانشمندان و عالمان آینده ما با این زنگ، رنگ پیدا خواهند کرد. آری با آموزش صحیح اسلامی و جهت دار آنان می‌شود در آینده آسیب‌های خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی و اعتقادی نداشت و یا شاهد کاهش چشمگیر آن بود و و با تربیت و پرورش آنان افق روشنی از جمهوری اسلامی ایران ترسیم می‌شود.
در روز زنگ شکوفه‌ها و آغازسال تحصیلی ۹۵-۹۶ بغض‌هایی در گلو و غصه‌هایی در دل مانده ولی دنیای مدعی مدافع حقوق بشر و انسانیت خود را در خواب سنگین افکنده و تصمیم و احساس مؤثر و سودمند و امیدبخشی ندارد.
میلیون‌ها نفر کودک و نوجوان از تحصیل محروم و یا بازمانده از تحصیل و آموزش هستند که همچنان زیر خروارها خاک بی سوادی مانده‌اند!
اما غصه سنگین‌تر و دردآورتر کشتار بی حد و حصر و بی رحم کودکان و نوجوانان بی دفاع و مظلوم در کشورهای درگیر آتش و خون به ویژه ملل مسلمان هست! که نه تنها در این هیاهو زنگ شکوفه‌ها برای این بچه‌ها رنگ و صدایی ندارد و از آموزش و مدرسه بازمانده‌اند بلکه از حق بهداشت، سلامت، امنیت، رفاه، آغوش پدر و مادر و از هر مهری بی مهر مانده‌اند و از هرآسیبی راه فرار ندارند! آری آنان قربانیان غرور و مستی سیاستمداران سیاست باز و دولتمردان شهوتران و شیطانی خود هستند!
و اما غصه پررنج و پر غم این روزها، غصه اطفال، کودکان و نوجوانان مسلمان بی پناه کشور میانمار است که هم چنان با دسیسه و نیرنگ دولت دست نشانده و بی لیاقت آنان با محوریت نظام سلطه در آوارگی و بی‌خانمانی و سوختن می‌سوزند و دست و پا می‌زنند و در تهاجم نظامیان فریادرسی ندارند!
نگاهشان به زنگ‌های ماست که چه زمانی رنگ می‌شوند! تا دنیا با صدای آن بیدار گردد!
آری منتظر آن روز هستند.
بیاییم! در روز زنگ شکوفه‌ها هر کس در هر مسؤولیتی هست در انجام وظایف و خدمات رسانی مخلصانه، طبیبی دلسوز و باغبانی زمان شناس و هوشیار برای این جمعیت آینده ساز باشیم و از هر کوشش و همتی دریغ نکنیم و خود را حقیقتا وقف آنان سازیم.
بیاییم یقین و باور کنیم که هزینه کردن و توجه به این جمعیت، توجه به نگهداشت نسل‌هاست و از هزینه‌های درمان و خسارات و هدررفت عمر که از اهم سرمایه‌هاست پیشگیری می‌کند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcgu79n.ak9wt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما