چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : 53849
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبرداد

همکاری 80 نفر از روحانیون و مبلغین برای برگزاری طرح بصیرت عاشورایی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در راستای برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ماه‌های محرم و صفر 80 نفر از روحانیون و مبلغین استان قم با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم همکاری دارند.
همکاری 80 نفر از روحانیون و مبلغین برای برگزاری طرح بصیرت عاشورایی

به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل حسینی ظهر امروز در نشست خبری سوگواره بصیرت عاشورایی که در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در این روزها کاروان امام حسین(ع) به کربلا نزدیک می‌شوند، اظهار کرد: یکی از ویژه برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم در طول سال، برگزاری ویژه برنامه‌های بصیرت عاشورایی در ماه‌های محرم و صفر است.
وی با بیان اینکه 80 نفر از روحانیون و مبلغین ماه محرم مسئولیت برگزاری طرح بصیرت عاشورایی را بر عهده دارند، عنوان کرد: قرارگاه سیدالشهدا(ع) در ستاد اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم در راستای برگزاری مراسمات ماه محرم و صفر تشکیل و تاکنون برنامه‌های بسیاری را در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی برای بقاع امامزادگان استان قم طراحی کرده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از مراسم هر ساله برافراشتن پرچم بر فراز گنبد بقعه امامزاده شاه سید علی(ع) یاد کرد و گفت: امسال نیز در روز اول محرم مراسم برافراشتن پرچم بارگاه ملکوتی حضرت عباس(ع) بر فراز گنبد بقعه امامزاده شاه سید علی(ع) با حضور هیات‌های مذهبی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در روز جمعه 31 شهریورماه نیز مراسم شیرخوارگان حسینی در امامزاده ابراهیم(ع) برگزار می‌شود، مطرح کرد: همچنین در دومین روز از ماه محرم به مناسبت ورود امام حسین(ع) به سرزمین کربلا مراسم با شکوه لبیک یا حسین در بقاع امامزادگان شاه ابراهیم(ع) و موسی مبرقع(ع) با حضور دسته‌های عزاداری و هیات‌های مذهبی برگزار می‌شود.
حسینی با بیان اینکه برنامه اهلی من العسل ویژه نوجوانان در بقاع امامزادگان شاخص شهر قم و بخش‌های اطراف برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در روز 12 ماه محرم همایش رهروان زینبی با حضور بانوان در حرم مطهر علی بن جعفر(ع) برگزار می‌شود.
وی افزود: همچنین خیمه‌های معرفت نیز در بقعه امامزاده علی بن جعفر(ع) و مزار مقدس شیخان برای ارائه خدمات فرهنگی به عزاداران و با حضور مبلغین متخصص در غرفه‌های مختلف برپا خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزاری مراسم عزای عمومی در بقاع امامزادگان استان قم از اول محرم تا سوم امام حسین(ع) با حضور سخنرانان و مداحان برجسته استانی را مورد توجه قرار داد و گفت: همچنین مطابق رسم هر ساله نماز ظهر عاشورا نیز در همه بقاع امامزادگان با شکوه خاص خود و حضور انبوه عزاداران حسینی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برخی از بقاع امامزادگان در روزهای تاسوعا و عاشورا مرکز تجمع هیات‌ها و دسته‌های عزاداری هستند، تصریح کرد: مردم برای عرض تسلیت به نوادگان اهل بیت(ع) در این روزها به بقاع امامزادگان مراجعه می‌کنند و این مکان‌ها را مرکز تجمع هیات‌های مذهبی خود قرار می‌دهند.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه برپایی ایستگاه‌های صلواتی و سلسله نمایشگاه‌های مرتبط با ماه محرم از دیگر برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی است، اظهار کرد: علاوه بر اعزام روحانیون و مبلغین به زندان‌های استان قم، همچنین با همکاری آموزش و پرورش در نظر داریم در ماه محرم روحانیون را برای برگزاری مراسم عزاداری به مدارس اعزام کنیم.
 وی در پایان یادآور شد: امسال مجموعه اوقاف استان قم در نظر دارد موکب علی بن جعفر(ع) را در مرز مهران برای پذیرایی از زائرین امام حسین(ع) برپا کند و از خیرین عزیز برای برپایی این خیمه و کمک به خدمت رسانی دعوت می‌کند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdci3vaw.t1ap52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما