چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 53856
منبع : خبرگزاری فارس
جانشین نماینده ولایت فقیه در سپاه:

‌دشمنی اصلی استکبار با مبانی اعتقادی و دین اسلام است

تقویت روحیه انقلابی از وظایف طلاب است
قم نيوز : قم نیوز: جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: انقلاب اسلامی در منطقه و جهان در حال پیش‌روی است و روز به روز قوی‌تر و تاثیرگذارتر می‌شود و این از دلایلی است که موجب شده است که دشمنان، انقلاب اسلامی را مورد هجمه قرار دهند.
‌دشمنی اصلی استکبار با مبانی اعتقادی و دین اسلام است / تقویت روحیه انقلابی از وظایف طلاب است
‌دشمنی اصلی استکبار با مبانی اعتقادی و دین اسلام است / تقویت روحیه انقلابی از وظایف طلاب است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین عبدا‌لله حاجی‌صادقی در اختتامیه دوره تربیت مبلغ و مربی بسیج حوزه‌های علمیه خواهران که ظهر امروز در مجتمع یاوران مهدی برگزار شد با اشاره به این‌که دشمنان همواره در صدد نابودی و ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند گفت: دشمنان با قدرت تبلیغاتی و رسانه‌‌ای زیاد و وسیعی که دارند همواره درصدد ضربه زدن به جمهور اسلامی ایران هستند و برای رسیدن به مقصود خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی با بیان این‌که دشمنان به دنبال نابودی، تحریف و محدود کردن انقلاب اسلامی هستند افزود: دلیل دشمنی استکبار جهانی با ایران این است که موجودیت و شاخص‌های ابر قدرتی خود را بوسیله انقلاب اسلامی از دست رفته می‌دانند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه اظهار کرد: انقلاب اسلامی در منطقه و جهان در حال پیش روی است و روز به روز قوی‌تر و تاثیرگذارتر می‌شود و این از دلایلی است که موجب شده است که دشمنان، انقلاب اسلامی را مورد هجمه قرار دهند.

وی با بیان این‌که حاکمان ظالم منطقه و به ویژه رژیم اشغال‌گر قدس توان مقابله با انقلاب اسلامی را ندارند خاطرنشان کرد: دشمنان بعد از ناکامی و شکست در انواع تهاجم‌های سخت و نرم و فتنه‌های گوناگون، تنها امیدشان تعامل و انحراف انقلاب اسلامی از درون است و به این نکته نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند.

حاجی‌صادقی افزود: تغییر تقابلِ اعتقادی و ایدئولوژیک انقلاب اسلامی، تغییر ذائقه فرهنگی مردم و نفوذ فرهنگی و سیاسی از جمله برنامه‌های علمیاتی و اقدامات جبهه استکبار برای تعامل و استحاله انقلاب از درون است.

وی ادامه داد: دشمنان با تغییر ذائقه فرهنگی به دنبال تغییر گرایش و مطالبات مردم به امور مادی و دنیوی، تغییر الگوها و ارزش‌ها و تغییر جهت‌گیری‌ها و شعار‌ها هستند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به این‌که تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری موجب شده است که دشمنان مأیوس شوند گفت: عامل ماندگاری انقلاب این است که رهبری دوم از جنس رهبری اول است.

وی افزود: انقلاب زدایی از مفاهیم و شعار‌های انقلاب، دو قطبی سازی و القاء تقابل‌های دروغین، ترویج غرب‌گرایی و تلاش برای منزوی کردن شخصیت‌های انقلابی و مقبول نیز از جمله اهداف دشمنان است.

حاجی‌صادقی با بیان این‌که تشکیل جبهه انقلاب با هدف تقویت و تحکیم ماندگاری انقلاب و عناصر موثر انقلاب از رسالت‌های طلاب است، اظهار کرد: ما با بصیرت، استقامت و اتخاذ راهبردهای صحیح می‌توانیم فتنه‌ها و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرده و ماندگاری انقلاب را تضمین کنیم.

وی با اشاره به این‌که باید میان دشمنان متجاوز و بیگانگانی که با ما در جنگ و ستیز نیستند تفاوت قائل شویم، ادامه داد: ما باید با شناخت و تقویت عناصر ماندگاری انقلاب و مرزبندی با دشمنان، از نفوذ فرهنگی در کشورمان جلوگیری کنیم البته مرزبندی با دشمنان به معنای عدم تعامل نیست بلکه به معنای تعامل ضابطه‌مند و عزت‌مند است.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تاکید بر بصیرت‌افزایی نسبت به اهداف اصلی دشمن گفت: ‌دشمنی استکبار و تقابل اصلی آن‌ها با مبانی اعتقادی و دین اسلام است و موضوعاتی مانند انرژی هسته‌ای، حقوق بشر، قدرت موشکی و... بهانه است؛ بنا بر این آن‌ها تلاش می‌کنند این تقابل ایدئولوژیک را به تقابل در روش‌ها و استراتژیک تنزل دهند.

وی با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی از مصادیق خدمت صادقانه است، افزود: وظیفه طلاب است که روحیه انقلابی، جهادی و عاشورایی را تقویت و تحکیم کنند و در برابر فشار دشمنان تسلیم نشوند و با خدمت رسانی صادقانه به مردم انگیزه و ایستادگی آن‌ها را در برابر دشمنان افزایش دهند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه عنوان کرد: طلاب با تقویت ارزش‌های انسانی و عمق بخشی معنوی، تهاجم فرهنگی و تلاش دشمن برای تغییر ذائقه فرهنگی را ناکام می‌گذارند و فقط کسانی می‌توانند در جبهه حق استقامت کنند که مرید و عبد دنیا نباشند.

وی با بیان این‌که غرب‌گرایی و سبک زندگی غربی، دنیا و آخرت را با هم نابود می‌کند افزود: طلاب و روحانیون باید با حرکت مجاهدانه به سبک زندگی اسلامی در تمام ابعاد و عرصه‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی، مروج سبک زندگی اسلامی در میان تمام اقشار جامعه باشند.

حاجی‌صادقی بیان کرد: ارتقاء سطح دشمن‌شناسی و روحیه استکبار ستیزی یک مطالبه دینی است که در قریب به 10 سوره قرآن به آن تاکید شده است و طلاب و بسیجیان باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

وی در پایان صراحت، شجاعت و قاطعیت در مقابل انحراف‌ها، فتنه‌ها و افشاء توطئه‌های دشمنان را از وظایف طلاب بسیجی دانست و گفت: اشراف اطلاعاتی و نیز اطلاع‌رسانی به موقع به مردم و  همچنین بصیرت ‌و تکلیف‌گرایی در انتخاب‌ها و جلوگیری از نفوذ فیزیکی و فکری دشمن در ارکان نظام، از مسائلی است که طلاب باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg379n.ak9wn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما