کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد

تبیین نقش و جایگاه ولایت‌فقیه در هدایت و مدیریت کشور از سوی مبلغان

خبرگزاری فارس , 29 شهريور 1396 ساعت 16:45

قم نیوز: دبیر شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مبلغانی که در این دوره‌ها شرکت کردند، باید جایگاه ولایت فقیه در هدایت و مدیریت کشور و تاثیری که ولایت‌فقیه در گسترش اهداف انقلاب در سطح جهان اسلام و بین الملل دارد را برای تمامی اقشار جامعه تبیین کنند


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری دبیر شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در نشست خبری دوره تربیت مربی و مبلغ بسیج که پیش از ظهر امروز در مجتع یاوران مهدی برگزار شد، گفت: با تفاهم‌نا‌مه‌ای که در سال گذشته میان حوزه‌های علمیه خواهران و بسیج طلاب تدوین شد، بستر‌های خوبی برای خواهران طلبه در سراسر کشور فراهم شد تا با شرکت در دوره‌هایی، با تعامل با بسیج به فعالیت فرهنگی بپردازند.

وی افزود: از سال گذشته، برنامه‌ها و دوره‌های زیای برای استادان و مبلغان خواهر برنامه‌ریزی شده است و تاکنون قریب به ۴۰۰ نفر از استادان و طلاب در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه دوره عفاف و حجاب از جمله دوره‌هایی بود که برای بانوان طلبه برگزار شد اظهار کرد: این دوره‌ها در سه روز به صورت حضوری و در ادامه به صورت آنلاین و آفلاین برگزار می‌شود و در مجموع هر دوره دو سال به طول می‌انجامد.

وی ادامه داد: در دوره‌های آفلاین فیلم‌ها و مقالات مورد نظر برای طلاب تهیه شده و در سامانه کوثرنت در دسترس طلاب قرار می‌گیرد.

اسکندری افزود: در سال گذشته، دوره بصیرت سیاسی با حضور بیش از 150 نفر استادان حوزه‌های علمیه خواهران در مشهد مقدس برگزار شد و امسال نیز همین دوره برای طلاب خواهر با حضور قریب به ۴۲۰ مبلغ خواهر برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره گفت: تبیین جایگاه ولایت فقیه در هدایت و مدیریت کشور، دشمن‌شناسی و تبیین نقش روحانیت در مقابله با دشمنان از اهداف برگزاری این همایش است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: مبلغانی که در این دوره‌ها شرکت کردند، باید جایگاه ولایت فقیه در هدایت و مدیریت کشور و تاثیری که ولایت‌فقیه در گسترش اهداف انقلاب در سطح جهان اسلام و بین الملل دارد را برای تمام اقشار جامعه تبیین کنند و این از موضوعات بسیار مورد اهمیت است.
وی با بیان این‌که هادیان سیاسی حوزه‌های علمیه خواهرا ن باید در همه عرصه‌های فرهنگی، ‌سیاسی، اجتماعی و... فعال باشند افزود: بحث دشمن‌شناسی و اقدامات دشمنان در ارتباط با انقلاب اسلامی و جهان اسلام و همچنین جریان شناسی استکبار و استعمار از مسائل دیگری است که توسط هادیان سیاسی حوزه‌های علمیه خواهران باید در جامعه تبیین شود.

اسکندری افزود: در حال حاضر قریب به ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور فعال هستند و تقریبا از هر مدرسه یک نفر در این دوره حضور دارد و هدف این است که این طلاب، توانمندی لازم برای فعالیت تبلیغی در مدارس،‌ دانشگاه، مساجد و ... را کسب کنند و در میان بانوان به بیان مباحث انقلاب و بصیرت افزایی‌سیاسی و فرهنگی بپردازند.

دبیر شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به فعالیت‌های بانوان طلبه در فضای مجازی تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در فضای مجازی نیز حضور فعال دارند و در حال حاضر قریب به ۱۰هزار خواهر طلبه در فضای مجازی به فعالیت‌های فرهنگی مشغول هستند.

وی افزود: از میان طلاب حاضر در این دوره، برترین‌ها انتخاب می‌شوند و در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند تا در آینده به عنوان استادان این‌ رشته‌ در استان‌ خود کلا‌س‌های آموزشی برگزار کرده و نیاز‌های جامعه را در زمینه‌ بصیرت سیاسی و فرهنگی تامین کنند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 53864

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/53864/تبیین-نقش-جایگاه-ولایت-فقیه-هدایت-مدیریت-کشور-سوی-مبلغان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir