چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 53873
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس هیئت پزشکی ورزشی قم:

دوره مبارزه با دوپینگ و مواد نیروزا در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم از برگزاری دوره مبارزه با دوپینگ و مواد نیروزا در قم خبر داد.
دوره مبارزه با دوپینگ و مواد نیروزا در قم برگزار می‌شود
دوره مبارزه با دوپینگ و مواد نیروزا در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز محمد گلفشان اظهار داشت: دوره آموزشی و دانش افزایی آشنایی با دوپینگ و داروهای غیر مجاز نیروزا در قم برگزار می‌شود و از این طریق فرصتی برای آشنایی با این پدیده مهم و آسیب زا در ورزش برای علاقمندان به ورزش و ورزشکاران در قم مهیا شده است.

وی افزود: هیئت پزشکی ورزشی استان قم از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی این دوره یک روزه را برگزار می‌کند و هدف از برگزاری آن، افزایش آگاهی مربیان، ورزشکاران و مدیران باشگاه‌ها در مورد داروهایی است که در فهرست ممنوعه آژانس بین المللی ضد دوپینگ موسوم به وادا قرار دارند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم گفت: به دلیل فقدان آگاهی در مورد داروهایی که به طور غیرمجاز سبب افزایش کارکرد بدنی ورزشکاران و به صورت نامحسوس، آسیب به بدن ورزشکاران می‌شود بسیاری از ورزشکاران لطمه‌های زیادی چه در حوزه ورزش حرفه‌ای و چه ورزش همگانی می‌شوند و فدراسیون پزشکی ورزشی، برگزاری دوره‌های علمی دوپینگ را در سراسر کشور به صورت مستمر در دستور کار قرار داده است.

گلفشان بیان داشت: کارگاه آموزشی دانش افزایی مبارزه با دوپینگ و مواد نیروزا روز پنج شنبه هفته جاری ۳۰ شهریور در مرکز آموزش هلال احمر قم برگزار می‌شود و علاقمندان تا پایان امروز چهارشنبه فرصت دارند با مراجعه به هیئت پزشکی ورزشی استان قم برای حضور در این دوره مهم و مفید، ثبت نام کنند.

وی عنوان کرد: هزینه این دوره آموزشی فقط ۱۰۰ هزار ریال است و به شرکت کنندگان در این کارگاه یک روزه، گواهی رسمی شرکت در دوره اعطا می‌شود و افزون بر این، افزایش آگاهی راجع به این موضوع مهم در عرصه فعالیت‌های ورزشی و لیست جدید داروهای ممنوعه ۲۰۱۷  بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم تصریح کرد: علاوه بر دوره آموزشی مبارزه با دوپینگ، برگزاری دوره مدون سراسری ماساژ ورزشی شامل ۵۰ ساعت آموزش تئوری و عملی از برنامه‌های هیئت پزشکی ورزشی استان قم در دهه سوم مهرماه است و مراکز ماساژ و استخرها فقط می‌توانند از ماساژورهایی استفاده کنند که این دوره یا دورهای مشابه رسمی قبلی را پشت سر گذاشته باشند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfmcdt.w6dmeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما