پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 53881
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان:

قاچاق کالا از طریق مناطق ویژه اقتصادی بحث انحرافی است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: قاچاق کالا از طریق مناطق ویژه اقتصادی یک بحث انحرافی است و امکان پذیر نیست، حفاظت مناطق ویژه در درب ورودی و خروجی این مناطق مستقر است.
به گزارش قم نیوز سید مهدی طباطبایی امروز با اشاره به درآمدهای منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اظهار کرد: در این منطقه در صورت واگذاری زمین به سرمایه گذاران قیمت تمام شده آن را دریافت می‌کنیم، چون منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اعتبارات دولتی ندارد و پروژه‌های این منطقه با درآمدهای اختصاصی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته یک سری مشکلات در مسیر اقتصاد کشور پیش آمد و این مشکلات بسیاری از برنامه‌ها را به هم زد، به عنوان مثال تحریم‌ها روی فعالیت واحدهای تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تاثیر گذاشت و این مساله را نمی‌توان نادیده گرفت.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود: با وجود مشکلات، 87 درصد واحدهای تولیدی که در این منطقه پروانه بهره برداری گرفتند، فعال هستند و کار می‌کنند، مهم ترین اولویت در پروژه‌های در دست احداث در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، اتمام پروژه اتصال این منطقه به راه آهن است.
طباطبایی پروژه اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن را یک پروژه مهم برای استان قم دانست و تصریح کرد: در صورت احداث این پروژه، منطقه سلفچگان می‌تواند به کرانه مناسبی برای بنادر جنوب تبدیل شود و دیگر شاهد صف‌ها برای تخلیه کشتی‌ها در این بنادر نخواهیم بود.
وی ادامه داد: در صورت بهره برداری از پروژه اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن، بار کشتی‌ها به صورت مستقیم پس از تخلیه به این منطقه می‌آید و در منطقه اقتصادی سلفچگان ترخیص می‌شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در پایان خاطرنشان کرد: قاچاق کالا از طریق مناطق ویژه اقتصادی یک بحث انحرافی است و امکان پذیر نیست، حفاظت مناطق ویژه در درب ورودی و خروجی این مناطق مستقر است و گمرک جمهوری اسلامی ایران در مناطق ویژه استقرار دارد، به همین دلیل قاچاق کالا در مناطق ویژه اقتصادی مفهومی ندارد.
انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcezv8n.jh8xvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما