پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 53893
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس اداره عمران و بهسازي شهري اداره‌كل راه و شهرسازي استان قم خبر داد

اجراي 14 پروژه عمراني و بهسازي مسير و ساماندهي بافت فرسوده در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئيس اداره عمران و بهسازي شهري اداره‌كل راه و شهرسازي استان قم گفت: 14 پروژه عمراني و بهسازي مسير و ساماندهي بافت فرسوده در قم به زودي اجرايي مي‌شود.
اجراي 14 پروژه عمراني و بهسازي مسير و ساماندهي بافت فرسوده در قم

به گزارش قم نیوز فهیمه فتاحی‌زاده در قم با اشاره به پیگیری 14 پروژه اجرایی اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل احداث چهار پروژه در قالب دو مدرسه و یک درمانگاه و ساماندهی و جمع‌آوری آب‌های روان و سطحی در سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه شهر است و پنج محور تاریخی را نیز شامل می‌شود که در قالب ١٠ فاز اجرایی بنا است عملیات اجرایی آن انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: یک رینگ مرکزی شامل گذرهای تاریخی است که پیرامون حرم حضرت معصومه(س) مجموعه‌ای را دربرمی‌گیرد و این رینگ از سوی اداره راه‌ و شهرسازی عملیاتی می‌شود.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم عنوان کرد: اگر امسال مشکل بارندگی، برودت هوا و مورد خاصی نداشته باشیم پیش‌بینی می‌شود اکثر این پروژه‌ها تا پایان سال تکمیل شود.
وی با اشاره به اهمیت همکاری و مشارکت مردم در خصوص پروژه‌های بافت‌های فرسوده گفت: به طور معمول مشکلات ترافیکی و تردد در این بافت‌ها وجود دارد، چنانچه ساکنان این بافت‌ها شرایط را درک کنند و همکاری لازم را داشته باشند پروژه‌های مربوطه در زمان خود به پایان می‌رسد و در نهایت با ساماندهی فضا و بهسازی گذرها، از فضای مطلوب در محله خود بهره‌مند می‌شوند.
فتاحی‌زاده به محورهای در دستور کار ساماندهی امسال اشاره کرد و افزود: این محورها شامل ساماندهی محله باغ پنبه از عمار یاسر تا خیابان باجک در قالب سه فاز اجرایی، میدان میر تا گذر لبچال و خانه تاریخی شاکری و خیابان آذر در قالب چهار فاز اجرایی، محور تاریخی بازار کهنه، امامزاده شاه حمزه تا مدرسه غیاثیه و پامنار تا آب انبار درخت پیر در قالب دو فاز اجرایی است.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdchx6nm.23nxwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما