پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 53897
منبع : خبرگزاری فارس
سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه:

باید تولیدات علمی حوزه‌های علمیه به جهان معرفی شود/برگزاری دروس خارج در دیگر استان‌ها رسمیت یافت

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: جامعه از انبوه آثار علمی تدوین‌ شده در حوزه‌های علمیه خبر ندارد و باید تولیدات علمی حوزه‌های علمیه به جهان معرفی شود.
باید تولیدات علمی حوزه‌های علمیه به جهان معرفی شود/برگزاری دروس خارج در دیگر استان‌ها رسمیت یافت

به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین عباس رفعتی در قم با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی در خصوص تولیدات علمی حوزه اظهار کرد: جامعه از انبوه آثار علمی تدوین‌ شده در حوزه‌های علمیه خبر ندارد و اطلاع رسانی مناسب در خصوص تدوین علم حوزه‌ها صورت نمی‌گیرد و ضروری است تولیدات علمی حوزه‌های علمیه به جهان معرفی شود.
وی ادامه داد: متون درسی در حوزه علمیه یک شبه قابل تغییر نیست، دروس سطوح در حوزه براساس متن است و تدوین کتب درسی در این زمینه چندین سال طول می‌کشد و مرکز تدوین متون درسی در حوزه‌های علمیه از چند سال پیش فعالیت خودش را آغاز کرده است.
سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه افزود: به دنبال خروج از تک متنی در دروس سطوح در حوزه هستیم تا طلبه قدرت اختیار بین چند متن درسی را داشته باشد، همچنین به دنبال توسعه مسائل دروس خارج به خصوص در زمینه مسائل مستحدثه هستیم تا در این دروس به مسائل مورد نیاز مردم و نظام اسلامی پرداخته شود.
رفعتی در پایان با اشاره به برگزاری دروس خارج در استان‌های مختلف کشور خاطرنشان کرد: برگزاری این دروس در دوران مدیریت جدید حوزه‌های علمیه در استان‌های مختلف کشور رسمیت پیدا کرده است و طلاب می‌توانند از این دروس استفاده کنند تا نیاز نباشد تمام طلاب برای شرکت در دروس خارج به شهر قم بیایند.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcbzwbs.rhbf9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما