?>?> آیت‌الله سبحانی: مدرک محوری و باری بر روی دوش دولت شدن صحیح نیستدانش آموزان پشت میز نشین تربیت نشوند | قم نیوز
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 53905
منبع : خبرگزاری فارس
در دیدار وزیر آموزش و پرورش:

آیت‌الله سبحانی: مدرک محوری و باری بر روی دوش دولت شدن صحیح نیست/دانش آموزان پشت میز نشین تربیت نشوند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: دانش آموزان را به شکلی تربیت کنیم که به کار و عمل‌گرایی علاقه‌مند باشند و نه به کار اداری؛ مدرک محوری و بار شدن بر روی دوش دولت صحیح نیست.
آیت‌الله سبحانی: مدرک محوری و باری بر روی دوش دولت شدن صحیح نیست/دانش آموزان پشت میز نشین تربیت نشوند

به گزارش قم نیوز آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: از دورانی که علی اصغر حکمت در بحث کتب درسی فعالیّت داشت، روی این کتب نظارت داشتیم که خوشبختانه روز به روز کامل شده است.
وی تصریح کرد: کتاب و برنامه خوب یک مسأله است ولی مجری خوب یک مسأله مهم‌تر، یعنی معلمان دینی افرادی باشند که به این مطالب اعتقاد داشته و از روی علاقه تدریس کنند.
این مرجع تقلید بیان کرد: نباید کسی که متخصص فیزیک است، بدون تخصص، مثلاً قرآن را تدریس کند، زیرا در حقیقت ضرر آن بیشتر است.
آیت‌الله سبحانی گفت: باید در گزینش معلمین دقت کرد و کمیته‌ای که اساتید و معلمان دین و اخلاق را انتخاب می‌کند به تمام معنا دین مدار باشند.
وی تصریح کرد: مردم در حوزه هزینه‌ها و مخارج، انگیزه‌های بسیاری دارند که شامل دین و تعلیم فرزندان است؛ باید این انگیزه را زنده نگاه داریم؛ یعنی مدارس غیر دولتی که با پول خود اداره می‌شوند، اگر صحیح است، آنها را تقویت کنیم.
استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: تاسیس دبیرستان علوی و مدرسه تعلیمات اسلامی آثار و برکات بسیاری داشت که در آن شرایط خفقان نوری در ظلمت بود؛ بر این اساس، برای تأسیس این‌گونه مدارس که با پول دانش آموز و خیرین اداره می‌شوند به شرط تأیید کار باید در زمینه صدور مجوز آن‌ها تسریع شود.
آیت‎الله سبحانی گفت: در برخی کشورهای عربی یک سال مرخصی به دانش آموزان داده می‌شود که حافظ قرآن شوند و بعد تحصیل کنند، اگر دانش آموزی وجود دارد که حاضر است یک سال به عنوان حفظ قرآن برنامه داشته باشد به او این فرصت داده شود، سپس به مدرسه بیاید.
وی تصریح کرد: دانش آموزان را به شکلی تربیت کنیم که به کار و عمل‌گرایی علاقه‌مند باشند و نه به کار اداری؛ مدرک محوری و بار شدن بر روی دوش دولت صحیح نیست. دانش آموزان باید به شکلی تربیت شوند که به کار علاقه مند باشند و نه اینکه فقط پشت میز بنشینند.
این مرجع تقلید بیان کرد: هسته فکری دانش آموزان باید به سوی عمل گرایش پیدا کند؛ توجه آموزش و پرورش به مدارس و دبیرستان‌های قم به عنوان پایگاه شیعه و معرفتی انقلاب بیشتر باشد.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcbs9bs.rhbfgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما