پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 53910
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز :

تمامی وسایل بازی جدید در قم استاندارد هستند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: درگذشته وسایل ورزشی مشمول استاندارد اجباری نبودند و به همین خاطر بسیاری از شرکت‌ها اقدام به گرفتن استاندارد ساخت آن‌ها نکردند.
تمامی وسایل بازی جدید در قم استاندارد هستند
تمامی وسایل بازی جدید در قم استاندارد هستند
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با اشاره به آخرین وضعیت ایمن‌سازی زمین‌های بازی کودکان در پارک‌ها اظهار کرد: سال ۹۴ جلسه ای میان سازمان ملی استاندارد و سازمان شهرداری‌ها برگزار و تصویب شد که شهرداری‌ها مجاز به نصب وسایل ورزشی در اماکن عمومی و پارک‌ها نیستند مگر این که استاندارد آن را اخذ کرده باشند اما در این سال هیچ شرکتی در ایران استانداردهای لازم را از سازمان استاندارد اخذ نکرده بود.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۹۵ فقط یک شرکت موفق به اخذ استاندارد آن هم  فقط برای پنج دستگاه‌ ورزشی شده بود خاطرنشان کرد: پیرو مذاکرات انجام شده این شرکت متعهد شد که در صورت خرید قطعی از سوی شهرداری قم، استانداردهای لازم را برای 12 وسیله ورزشی منتخب شهرداری اخذ کند که در این راستا از سوی شهرداری حدود ۲۶۰ میلیون تومان برای خرید وسایل ورزشی برای نصب در بوستان‌های شهری تأمین اعتبار شد.

جوادیان تصریح کرد: با توجه به بودجه و نیازسنجی، طراحی و جانمایی وسایل ورزشی انجام شد و به این ترتیب ۱۲ سری ست تندرستی از نخستین شرکتی که استاندارد وسایل ورزشی را کسب کرده خریداری شد و ۲۶۶ وسیله ورزشی را برای بوستان‌های  قم نصب خواهد شد.

وی اضافه کرد: درسال جدید دو شرکت دیگر موفق به اخذ استاندارد برای وسایل ورزشی شدند که به مناطق معرفی شدند تا خرید از آنان نیز انجام شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: طبق مذاکرات این سازمان ، شرکت سازنده موظف شده که برچسب‌هایی را روی وسایل بازی بچسباند که هم نحوه استفاده از این دستگاه‌ها را آموزش دهد و هم نوشته شود که استفاده از این دستگاه برای کدام قسمت بدن مفید است زیرا با استفاده نادرست از وسایل ورزشی امکان آسیب به شهروندان وجود دارد.
انتهای پیام / 137
 
https://qomnews.ir/vdchvwnm.23nxzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما