پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 53919
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:

نباید اموات عادی در گلزار شهدای قم دفن شوند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: نباید اموات عادی در گلزار شهدای قم دفن شوند، اما این اتفاق می‌افتد، این در حالی است که مصوبات استانی بر ممنوعیت دفن اموات در داخل شهر قم تاکید دارد.
نباید اموات عادی در گلزار شهدای قم دفن شوند
نباید اموات عادی در گلزار شهدای قم دفن شوند
به گزارش قم نیوز سید جواد هاشمی ظهر امروز در جلسه کارگروه ساماندهی گلزارها و یادمان‌ها که در دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه شهدای مدافع حرم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد ارزش جایگاه شهدای مدافع حرم تاکیدات زیادی داشتند حرمت جایگاه این شهدا باید حفظ شود، باید در نظر داشت پاسدار ارزش‌های انقلاب هستیم بنابراین نباید نسبت به این ارزش‌ها بی‌توجه باشیم.

وی ادامه داد: باید قطعه شهدای مدافع حرم در گلزارها از افراد دیگر متفاوت باشد و به دنبال حفظ جایگاه شهدا باشیم، زیرا آنها در راه حفظ کشور جان خود را از دست دادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: باید به مصوبه قانونی در خصوص ممنوعیت دفن اموات در شهر قم احترام گذاشته شود و به دنبال کسب رضایت خانواده‌های شهدا در گلزارهای شهدای استان باشیم.

هاشمی با اشاره به ادامه دفن اموات در گلزار شهدای قم گفت: نباید اموات عادی در گلزار شهدای این شهر دفن شوند، اما این اتفاق می‌افتد، این در حالی است که مصوبات استانی بر ممنوعیت دفن اموات در داخل شهر قم تاکید دارد.

وی ادامه داد: شاهد هستیم قبرها در قطعات مختلف گلزار شهدا توسط اداره اوقاف به مردم فروخته و اموات دفن می‌شوند و این مسئله جلوی ساماندهی قبور شهدا را می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: خانواده‌های شهدا بارها در خصوص دفن اموات در گلزار شهدای قم شکایت داشتند، اداره اوقاف استان از فروش قبر در کنار امامزاده علی بن جعفر(ع) و گلزار شهدا درآمد کسب می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه حدود 3 هزار و 500 نفر شهید در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) شهر قم دفن شدند گفت: باید به دنبال حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها در جامعه باشیم و اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی ادامه داد: 27 گلزار در استان قم برای اتصال برق به شرکت توزیع برق استان معرفی شدند و این شرکت همکاری خوبی را با بنیاد شهید برای اتصال شبکه توزیع برق به گلزارهای شهدای استان قم داشته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: با وجود آنکه قبرستان شیخان کوچک است، ولی تا زمانی که مشکل دفن در این قبرستان ادامه داشته باشد، ساماندهی قبرستان شیخان ممکن نیست.

هاشمی با اشاره به یادمان شهدای موتلفه در شهر قم گفت: یادمان این شهدا در قبرستان وادی السلام احداث شده است، اما هنوز یادمان شهدای مؤتلفه به نهادی واگذار نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته اعتبار یک میلیارد تومان برای ساماندهی گلزارهای شهدا تصویب شده بود اما در پایان سال گذشته تنها 125 میلیون تومان اوراق خزانه برای این پروژه اختصاص پیدا کرد و نتوانستیم ساماندهی گلزارهای شهدا را در استان قم انجام دهیم.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcgyy9n.ak9wq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما