پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 53920
منبع : خبرگزاری فارس
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم:

شورای شهر قم بر صادر نشدن جواز دفن اموات در داخل شهر تاکید دارد

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: تک تک اعضای این شورا بر صادر نشدن جواز دفن اموات در داخل شهر تاکید دارند.
شورای شهر قم بر صادر نشدن جواز دفن اموات در داخل شهر تاکید دارد
شورای شهر قم بر صادر نشدن جواز دفن اموات در داخل شهر تاکید دارد
به گزارش قم نیوز حسن بختیاری ظهر امروز در جلسه کارگروه ساماندهی گلزارها و یادمان‌ها که در دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم برگزار شد، با اشاره به ادامه دفن اموات در داخل شهر قم اظهار کرد: مخالف ایجاد یک قبرستان در کنار گلزار شهدا هستیم، باید مزار شهدا حریم داشته باشد و نباید شاهد دفن اموات در کنار گلزار شهدا در شهر قم باشیم.

وی ادامه داد: تک تک اعضای شورای شهر قم بر صادر نشدن جواز دفن اموات در داخل شهر تاکید دارند، مدیران استان قم باید جلوی دفن اموات را بگیرند و در صورتی که مبلغی برای فروش قبر از افرادی دریافت شده است، باید این مبلغ به آن افراد بازگردانده شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: موکول کردن رسیدگی مساله دفن اموات عادی در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) به برگزاری جلسات، مجوزی برای ادامه دفن اموات در این گلزار شهدا است.

بختیاری در پایان با اشاره به ضرورت ممنوعیت دفن اموات در شهر قم خاطرنشان کرد: مردم در مقابل قبرهایی که در داخل قبرستان‌های داخل شهر در گذشته خریدند، می‌توانند که قبر معوض را به صورت رایگان در قبرستان بهشت معصومه(س) دریافت کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی صدر به عنوان نماینده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) اظهار کرد: این گلزار به مساحت پنج هزار متر مربع جزو املاک موقوفه است و سند گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) در اختیار اداره اوقاف است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciu3aw.t1apr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما