پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 53923
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم خبر داد

برنامه ریزی برای توانمندشدن هزار و 800 مددجوی کمیته امداد استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: توانمند شدن هزار و 800 نفر از مددجویان کمیته امداد در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.
برنامه ریزی برای توانمندشدن هزار و 800 مددجوی کمیته امداد استان قم
برنامه ریزی برای توانمندشدن هزار و 800 مددجوی کمیته امداد استان قم
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار ظهر امروز در دیدار مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با آیت‌الله مصباح یزدی که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به تعداد مددجویان کمیته امداد استان قم اظهار کرد: 20 هزار خانوار زیر پوشش این کمیته هستند و تعداد مددجویان کمیته امداد استان قم 40 هزار نفر است.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از سرپرستان خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد استان قم زنان هستند که به کسب توانمندی نیاز دارند، بنابراین تلاش کردیم که با نگاه فرهنگی به مددجویان کمیته امداد خدمات ارائه دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم افزود: کمیته امداد در گذشته احداث مجتمع‌های آپارتمانی را پیگیری می‌کرد، اما اکنون به خرید مسکن به انتخاب مددجو می‌پردازد که 152 واحد مسکن برای مددجویان کمیته امداد استان قم خریداری شده و امیدواریم تا پایان امسال تعداد مسکن‌های خریداری شده برای مددجویان کمیته امداد استان به 200 واحد برسد.

میرشکار با اشاره به برنامه‌ریزی برای ازدواج مددجویان کمیته امداد استان قم گفت: بخش عمده‌ای از مددجویان در سنین جوانی هستند بنابراین برنامه‌ها و بسته‌های حمایتی برای ازدواج موفق و پایدار را به مددجویان ارائه دادیم، امسال 143 نفر زن زیر پوشش کمیته امداد استان قم ازدواج مجدد کردند.

وی ادامه داد: امسال برای 500 نفر از جوانان زیر پوشش کمیته امداد استان قم زمینه ازدواج فراهم شد، به ایتام پنج میلیون تومان و به دیگر مددجویان 3 میلیون تومان به عنوان کمک هزینه ازدواج ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم افزود: دو مجتمع فرهنگی فعال برای آموزش مددجویان در استان داریم، در مددکاری اسلامی از ظرفیت خواهران و برادران طلبه استفاده می‌کنیم و برای هر 15 خانوار یک طلبه را به عنوان مددکار اسلامی در نظر گرفتیم و این طرح آثار خوبی داشته است.

میرشکار با اشاره به صندوق قرض الحسنه کمیته امداد استان اظهار کرد: امسال به هزار و 500 نفر از مددجویان مبلغ 4 میلیارد و 500 میلیون تومان وام قرض الحسنه تا سقف 5 میلیون تومان پرداخت کردیم و مردم و خیران با سرمایه‌گذاری در صندوق قرض الحسنه کمیته امداد استان قم زمینه پرداخت تسهیلات به مددجویان را فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال و توانمندسازی به دنبال خود اشتغالی و خارج کردن مددجویان کمیته امداد از زیر پوشش این کمیته هستیم، 730 خانوار کمیته امداد را برای اشتغال و توانمندسازی شناسایی و معرفی کردیم.

مدیرکل کمیته امداد خمینی استان قم افزود: برای نخستین بار پنل‌های خورشیدی پنج کیلوواتی را در منازل مددجویان این کمیته نصب کردیم که این پنل‌ها درآمد ماهیانه 800 هزار تومان بابت فروش برق برای مددجویان دارد، به دنبال این هستیم که امسال هزار و 800 نفر از مددجویان کمیته امداد به مرحله توانمندی برسند.

میرشکار با اشاره به پالایش خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد استان قم اظهار کرد: خانوارهای زیر پوشش این کمیته پالایش شدند بر همین اساس هزار و 500 خانوار نیازی به حمایت نداشتند، که آنها را از زیر پوشش کمیته امداد استان خارج کردیم و خانوارهای جدید زیر پوشش این کمیته قرار گرفتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در روز عید قربان مردم استان قم به کمیته امداد 480 میلیون تومان کمک کردند که این کمک‌ها در قالب 8 هزار بسته گوشت در اختیار مددجویان قرار گرفت.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcbf9bs.rhbf5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما