پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 53924
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه کارگروه ساماندهی گلزارها و یادمان‌های استان قم مطرح شد

ضرورت ساماندهی دفن اموات در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع)

قم نيوز : قم نیوز: در جلسه کارگروه ساماندهی گلزارها و یادمان های استان قم بر ضرورت ساماندهی دفن اموات در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) تاکید شد.
ضرورت ساماندهی دفن اموات در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع)
ضرورت ساماندهی دفن اموات در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع)
به گزارش قم نیوز جلسه کارگروه ساماندهی گلزارها و یادمان‌های استان قم ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم برگزار شد.

سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در ابتدای این جلسه با اشاره به ضرورت حفظ حریم شهدا در گلزارهای شهدا اظهار کرد: باید قطعه شهدای مدافع حرم در گلزارها از افراد دیگر متفاوت باشد و حفظ جایگاه شهدا پیگیری شود.

وی افزود: باید به مصوبه قانونی در زمینه ممنوعیت دفن اموات در شهر قم احترام گذاشته شود و به دنبال کسب رضایت خانواده‌های شهدا در گلزارهای شهدای استان باشیم.

حسن بختیاری نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: هر یک از اعضای شورای شهر قم بر صادر نکردن جواز دفن در داخل شهر تاکید دارند، مدیران استان قم باید جلوی دفن اموات را بگیرند و در صورتی که مبلغی برای فروش قبر از افرادی دریافت شده است، باید این مبلغ به آن افراد بازگردانده شود.

محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در پایان جلسه با اشاره به مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان قم در خصوص ممنوعیت دفن اموات در داخل شهر قم خاطرنشان کرد: مصوبه این شورا باید توسط اداره اوقاف استان رعایت شود، توقف دفن اموات در قبرستان‌های مختلف شهر قم براساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc0oqp.2bq1i8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما