پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 53925
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم مطرح کرد

ضرورت اجرای طرح ساماندهی قبرستان شیخان شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: طرح ساماندهی قبرستان شیخان باید با هماهنگی دستگاه‌های مختلف استان و با هزینه اداره کل اوقاف قم طراحی و اجرا شود.
ضرورت اجرای طرح ساماندهی قبرستان شیخان شهر قم
ضرورت اجرای طرح ساماندهی قبرستان شیخان شهر قم
به گزارش قم نیوز  محسن بهشتی ظهر امروز در جلسه کارگروه ساماندهی گلزارها و یادمان‌ها که در دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم برگزار شد، با اشاره به وضعیت گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) اظهار کرد: اکنون علاوه بر پیکر شهدا، شاهد دفن پیکر اموات در این گلزار هستیم، این مسئله‌ ساماندهی مزار شهدا را در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) مشکل کرده است.

وی ادامه داد: شورای برنامه‌ریزی استان قم در گذشته مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت دفن اموات در شهر قم داشته است، اما با این وجود شاهد دفن اموات در بخش‌های مختلف گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) هستیم و باید جلسه‌ای در این خصوص با مدیران سازمان اوقاف استان قم برگزار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه حدود 6 هزار و 200 شهید در استان قم دفن هستند افزود: حداقل خواسته خانواده شهدا در استان، دفن پیکرشان در نزدیکی مزار فرزندانشان است و باید این امکان برای پدران و مادران شهدا فراهم شود.

بهشتی با اشاره به مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان قم در زمینه ممنوعیت دفن اموات در داخل شهر قم گفت: مصوبه این شورا باید توسط اداره اوقاف استان رعایت شود، توقف دفن اموات در قبرستان‌های مختلف شهر قم بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی است.

وی ادامه داد: توقف دفن اموات در کنار مزار برخی از امامزاده‌ها در شهر قم در گذشته بی‌تدبیری بود، قبرستان‌هایی در کنار برخی از امامزاده‌های شهر وجود داشت، به عنوان قبرستان‌های محلی شناخته و تنها افراد محلی در اطراف امامزاده‌ها در آن قبرستان‌ها دفن می‌شدند و این مسئله عمومیت نداشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: باید برآوردهای کامل برای حل شدن مشکل آب و برق گلزارهای شهدای استان تهیه شود تا مشکلات این گلزارها به تدریج در استان قم برطرف شود.

بهشتی با اشاره به وضعیت قبرستان شیخان گفت: پیشنهاد می‌کنم که طرح ساماندهی این قبرستان با هماهنگی دستگاه‌های مختلف استان و با هزینه اداره‌کل اوقاف قم طراحی و اجرا شود، باید نیت واقفان نیز در قبرستان‌های داخل شهر قم مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امکانات لازم در قبرستان بهشت معصومه(س) فراهم شده است و شاهد بزرگترین فضای سبز شهر قم در این قبرستان هستیم، پیشنهاد می‌دهم که دو بلوک در قبرستان بهشت معصومه(س) برای معوض قبرهای مردم در قبرستان‌های داخل شهر در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdkn0k.yt0sx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما