پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 53928
منبع : خبرگزاری فارس
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آیت‌الله راستی آثار ماندگاری در ساماندهی امور حوزه داشت

قم نيوز : قم نیوز: جامعه مدرسين حوزه علميه قم با صدور پیامی درگذشت آيت‌‌الله راستي كاشاني را تسلیت گفت.
آیت‌الله راستی آثار ماندگاری در ساماندهی امور حوزه داشت
آیت‌الله راستی آثار ماندگاری در ساماندهی امور حوزه داشت
به گزارش قم نیوز در پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی درگذشت آیت‌الله حسین راستی کاشانی آمده است: خبر ارتحال عالم ربانی و فقیه وارسته، آیت‌الله حاج شیخ حسین راستی کاشانی «رحمه‌الله علیه» از اعضای برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تأثر و اندوه فراوان شد.

در ادامه این پیام آمده است: این عالم بزرگوار با بیش از 50 سال تدریس در حوزه‌های علمیه کاشان، نجف اشرف و قم سهمی به سزا در ترویج تعالیم اسلامی و معارف مکتب اهل بیت( ع) داشت و همچنین از اساتید برجسته اخلاق در حوزه علمیه بودند که جمع کثیری از فضلا و طلاب علوم دینی از افادات و دروس این عالم عالیقدر بهره‌مند گشتند.

در این پیام تصریح شده است: این استاد و عالم متعهد‌، از چهره‌های برجسته حوزوی امام خمینی(ره) در نجف بودند که در مبارزات نهضت اسلامی نیز مجاهدت‌های فراوانی را انجام دادند.

در بخشی دیگر از این پیام آمده است: آیت الله راستی کاشانی با پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مسؤولیت‌هایی چون عضویت در دفتر استفتائات امام خمینی، شورای تشخیص صلاحیت فقهی و اجتهاد کاندیداهای شورای عالی قضایی‌، دبیری شورای عالی حوزه علمیه قم و همچنین نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در دوره‌های اول و دوم از استان تهران خدمات شایسته‌ای را ارائه کردند و از حامیان جدی ولایت فقیه از آغاز تا پایان عمر شریفشان بودند.

در این پیام تصریح شده است: آیت‌الله راستی آثار و برکات ماندگاری در ساماندهی امور حوزه و ایجاد تشکیلات شورای عالی حوزه علمیه قم به یادگار گذاشت و در طول عمر با برکت خود، فعالیت‌های علمی و فرهنگی بسیاری را نیز به انجام رساندند.

در بخش پایانی پیام آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم مجاهد را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، مراجع معظم تقلید و حوزه‌های علمیه و بیت مکرم این عالم تسلیت عرض کرده و برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7y9n.ak9wx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما