شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 53981
منبع : روابط عمومی

واقعه عاشورا بزرگترین شاهکار تاریخ بشریت و امتحان بندگی است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه با بیان اینکه واقعه عاشورا بزرگترین شاهکار تاریخ بشریت و امتحان بندگی است، تصریح کرد: خداوند متعال، مأموریت بزرگترین میدان مبارزه حق علیه باطل را به امام حسین(علیه‌السلام) داد و آن حضرت این مأموریت را به بهترین وجه انجام دادند.
واقعه عاشورا بزرگترین شاهکار تاریخ بشریت و امتحان بندگی است
واقعه عاشورا بزرگترین شاهکار تاریخ بشریت و امتحان بندگی است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین «سیدعلی اکبر نوری» روز شنبه در محفل عزاداری ماه محرم که با حضور طلاب، اساتید و کارکنان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: جریان مقاومت و استقامت حق در مقابل باطل مسئله ای است که از روز اول آفرینش انسان ها شروع شده است.

 

حقیقت، ریشه در اراده الهی دارد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه عالم در مقابل خداوند تسلیم محض هستند، افزود: در ماورای عالم انسانی از جمله در عالم ملکوت و عالم جمادات، حق محض وجود دارد، اما در عالم انسانی، باطل عرض اندام می کند و انسان های موحد مأمور و موظف به مقابله با آن هستند.

وی با اشاره به اینکه حق و باطل در عالم انسانی وجود دارد، تصریح کرد: ما هر روز در برابر انجام کارهای نیک با تردیدهایی مواجه می شویم، زیرا خداوند انسان را مختار آفریده تا به اختیار خود مسیر الهی و یا شیطانی را انتخاب می کند.

حجت الاسلام و المسلمین نوری با تصریح بر اینکه حق ماندنی و باطل رفتنی است، تأکید کرد: گاهی باطل در جامعه عرض اندام می کند، اما حقیقت، ریشه در اراده الهی دارد و به مرور زمان سر از زمین بلند می کند.

وی به واژه «کَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ» در آیه ۲۴ و ۲۵ سوره ابراهیم اشاره کرد و ادامه داد: خداوند کلمه طیب و عقیده پاک را به یک درخت پرثمر تشبیه کرده است؛ کلمه حق و «لا اله الّا الله» و کلمه‌ای که بر رسالت انبیای الهی و ولایت ائمه معصومین(علیهم‌السلام) اشاره دارد، همانند درخت پرثمر هستند که هیچ باطلی آنها را از بین نمی‌برد.

 

خداوند سخت‌ترین و بزرگترین میدان حق علیه باطل را به عهده امام حسین(علیه‌السلام) قرار داد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رهبری حکومت حق علیه باطل همواره به عهده همه انبیا، اولیا و ائمه معصومین(علیهم‌السلام) بوده، گفت: خداوند متعال، مأموریت بزرگترین نبرد و میدان مبارزه حق علیه باطل را به امام حسین(علیه‌السلام) داده است و آن حضرت به بهترین وجه این مأموریت را انجام دادند.

وی به حضور برخی انبیای الهی در سرزمین کربلا و گریه بر امام حسین(علیه‌السلام) اشاره و عنوان کرد: حضرت ابراهیم(علیه‌السلام) در آن زمان که هنوز امام حسین(علیه‌السلام) به دنیا نیامده بودند،سرزمین کربلا را به اعتبار این که خون سید الشهدا(سلام الله علیه) در زمین کربلا ریخته می شود، زیارت می کنند.

 

کربلا بزرگترین میدان مبارزه حق علیه باطل است

حجت الاسلام و المسلمین نوری با تصریح بر اینکه کربلا بزرگترین میدان مبارزه حق علیه باطل است، تأکید کرد: خداوند متعال به همه انبیا و اولیای الهی از ابتدا تا انتهای عالم، آدرس امام حسین(علیه‌السلام) را می دهند.

وی بیان داشت: خداوند به ازای شهادت امام حسین(علیه‌السلام) سه ویژگی را به حضرت عنایت کرده، از جمله ائمه معصومین(علیه‌السلام) را در نسل آن حضرت قرار داده، شفا را در تربت حضرت قرار داده است و دعا زیر قبه آن حضرت اجابت می‌شود.

 

واقعه عاشورا بزرگترین شاهکار تاریخ بشریت و امتحان بندگی است

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: امام هادی(علیه‌السلام) فرمودند: «خداوند متعال دوست دارد در مکان هایی مورد عبادت و دعا قرار گیرد که یکی از مکان ها کنار قبر جدم سید الشهدا(علیه‌السلام) است».

وی با بیان اینکه واقعه عاشورا بزرگترین شاهکار تاریخ بشریت و امتحان بندگی است، تصریح کرد: حضرت ابراهیم(علیه‌السلام) مأمور به ذبح فرزندش شد، اما خنجر بر گردن حضرت اسماعیل(علیه‌السلام) کارگر نیفتاد؛ در حالیکه در منای کربلا اینگونه نبود.

حجت الاسلام و المسلمین نوری با بیان اینکه امام حسین(علیه‌السلام) و یاران آن حضرت در مقابل خداوند از خانواده و جان خویش گذشتند، افزود: خداوند متعال، اهل بیت(علیهم‌السلام) را به اسارت کشاند تا حق، چهره ای از خود نشان دهد و باطل نتواند با تزویر خود را نشان دهد.

 

سفره امام حسین(علیه‌السلام) وسیع و گسترده است

استاد حوزه علمیه یادآور شد: معارف بلندی در خطبه های نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و سخنان اهل بیت(علیهم‌السلام) وجود دارد که برای همه قابل نیست، اما همه انسان ها از جمله مسلمانان و غیرمسلمانان مسئله تشنگی و مصائب واقعه عاشورا را می فهمند.

حجت الاسلام و المسلمین نوری عنوان کرد: همه ائمه معصومین(علیهم‌السلام) سفینه النجات هستند، اما کشتی امام حسین(علیه‌السلام) از همه سریع تر  و بزرگتر است و همه انسان ها به آن راه پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه سفره امام حسین(علیه‌السلام) وسیع و گسترده است، تصریح کرد: عاشورا به همه انسان ها از کودک تا سالمند، بی سواد تا دانشمند و همه انسان ها درس می دهد و همه می توانند در کلاس حضرت حضور یابند.

 انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfy1dt.w6dmcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما