کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با سراسر کشور؛

۲۴۱ هزار دانش آموز در قم به مدرسه رفتند/ کمبود ۲۲۹ مدرسه

خبرگزاری مهر , 1 مهر 1396 ساعت 17:01

قم نیوز: زنگ آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با سراسر کشور در قم نواخته شد و ۲۴۱ هزار دانش‌آموز در این استان به مدرسه رفتند.


به گزارش قم نیوز زنگ آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با سراسر کشور در قم نواخته شد تا ۲۴۱ هزار دانش آموز قمی از امروز سال تحصیلی جدید را در ۱۴۰۰ واحد آموزشی آغاز کنند.

به گفته حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم این تعداد دانش آموز نسبت به سال گذشته ۶ هزار نفر افزایش داشته است.

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در قم در حالی نواخته شد که سخنان شیخ الاسلام در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش قم حاکی از کمبود شدید نیرو در این نهاد است.

قم نیازمند یک هزار و ۵۳۸ معلم است

وی در این جلسه اعلام کرده بود که مدارس قم در سال تحصیلی جدید با کمبود یک هزار و ۵۳۸ معلم مواجه است.

مدیرکل آموزش و پرورش در زمینه تأمین کمبود این نیرو هم عنوان کرده بود که تلاش می‌شود، تا با استفاده از نیروهای توانمند به روش کار در نوبت دوم به صورت حق التدریس و تداوم عقد قراردادهای انجام شده در سال گذشته، بتوانیم نیروی آموزشی مورد نیاز مدارس را تأمین و با آمادگی کامل به استقبال پروژه عظیم مهر برویم.

کمبود ۲ هزار و ۷۸۰ کلاس درس در قم

همچنین مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم در گفتگویی که با خبرگزاری مهر انجام داده بود اعلام کرد که استان قم در حال حاضر نیازمند ساخت ۲ هزار و ۷۸۰ کلاس درس است که این تعداد شامل ۲۲۹ مدرسه می‌شود.

محسن پورگلیان در ادامه سخنانش گفته بود: ۳۲ مدرسه در ناحیه یک، ۵۵ مدرسه در ناحیه ۲ و ۴۲ مدرسه هم در ناحیه ۳ باید ساخته شود و این در حالی است که ناحیه چهار و منطقه پردیسان هم نیازمند ساخت ۱۰۰ مدرسه است.

البته مشکل کمبود مدرسه در منطقه پردیسان یکی از معضلات اساسی در این منطقه است که با توجه به حجم ساختمان سازی در این منطقه هر ساله و در آغاز سال تحصیلی جدید نمای بیشتری می‌گیرد و کمبود مدرسه در این منطقه مورد اشاره رسانه‌ها قرار گرفته می‌شود و همان گونه که مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم اعلام کرده است این منطقه در حال حاضر نیازمند ۱۰۰ مدرسه است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم به بازسازی و مقاوم سازی مدارس این استان هم اشاره و گفت: طی چهار سال گذشته ۱۶۶ هزار مترمربع مدرسه با هزار و ۲۹ کلاس در قالب ۱۳۰ پروژه احداث شده است.

۳۰۰ مدرسه نیازمند مقاوم سازی یا تخریب

وی بیان کرده بود: این در حالی است که هم اکنون ۱۵۰ مدرسه دیگر نیازمند مقاوم سازی و ۱۵۰ مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی است.

پورگلیان عنوان کرده بود که در زمینه استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ۱۲۶ مدرسه در قالب هزار و ۲۲۵ کلاس درس استانداردسازی شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر ۶۵۰ مدرسه در قالب ۶ هزار کلاس و زیربنای ۷۵۰ هزار مترمربع در قم فعال است، گفته بود: سرانه هر دانش آموز در قم در حال حاضر حدود چهار مترمربع است که این رقم ۲۰ درصد از سرانه کشور کمتر است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 53997

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/53997/۲۴۱-هزار-دانش-آموز-قم-مدرسه-رفتند-کمبود-۲۲۹

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir