يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 54006
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مبلغان مجاهد عراقی مطرح کردند:

اسرائیل، تنها حامی همه پرسی استقلال کردستان است

نقش سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس در توطئه کردستان عراق
قم نيوز : قم نیوز: مبلغان مجاهد عراقی با اشاره به خطرات همه پرسی استقلال کردستان، اعلام کردند: پایه این طرح اسرائیلی است و یک برنامه قدیمی بوده، جدید نیست و از طرف دستگاه های اطلاعاتی بریتانیا به طور آشکار و از طرف دستگاه های اطلاعاتی آمریکا به طور پنهانی حمایت می شود.
اسرائیل، تنها حامی همه پرسی استقلال کردستان است/ نقش سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس در توطئه کردستان عراق
اسرائیل، تنها حامی همه پرسی استقلال کردستان است/ نقش سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس در توطئه کردستان عراق
به گزارش قم نیوز طرح همه پرسی استقلال کردستان عراق بعد از پیروزی‌های گسترده جبهه مقاومت در عراق و سوریه مطرح شد و تنها از سوی رژیم صهیونیستی حمایت می شود.

حجت الاسلام باسم انصاری روحانی عراقی و از مجاهدان مبارز این کشور با اشاره به همه پرسی استقلال کردستان عراق در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، گفت: همه پرسی کردستان از طرف همه گروه ها رد شده و هیچ رژیمی جز رژیم صهیونیستی آن را نپذیرفته و تایید نکرده است؛ چرا که منافع و طمع های گسترده ای نسبت به این طرح دارد و سال هاست که این رژیم موسسه‌های اطلاعاتی تاسیس می کند که در جهت مصالح اسرائیل عمل کنند.

وی ادامه داد: حکومت و دولت عراق از طریق رئیس هیئت وزیران و پارلمان همه پرسی را رد کرده و نپذیرفتند و اگر چنین امری را بخواهند اجرا کنند ارتش و نیروهای نظامی برای جلوگیری از هر گونه اتفاق و هرگونه درگیری بین ترک ها و عرب ها از یک سو وکرد ها از سوی دیگر، در آن ورود پیدا می کنند .

شیخ باسم خاطرنشان کرد: نیروهای بسیج مردمی عراق جان های عزیزی را به خاطر حفاظت از کشور و مقدسات و بیرون کردن داعشی ها نثار و ایثار کردند و همچنان از تمام سرزمین عراق دفاع و حمایت می کنند و از هر توطئه و نقشه و یا خطری که کشور عراق با آن روبرو باشد محافظت و دفاع می کنند.

شیخ کاظم اسدی از روحانیان مجاهد عراقی با اشاره به خطرات اجرای همه پرسی در استقلال کردستان عراق گفت: همه پرسی در خصوص استقلال اقلیم کردستان غیر شرعی و غیر قانونی است؛ چرا که این نتیجه، یک روند نژادپرستانه توسط کردها بود و پایه این طرح نیز اسرائیلی است و یک برنامه قدیمی بوده و جدید نیست و از طرف دستگاه های اطلاعاتی بریتانیا به طور آشکار و از طرف دستگاه های اطلاعاتی آمریکا به طور پنهانی حمایت می شود.

وی ادامه داد: این پروژه تشکیل یک دولت کوچک نژاد پرست که گرایشی به اسلام ندارد را اجرا می کند و در همین راستا این دولت کوچک تقویت و مسلح می شود و بعدها کردها را از ایران وترکیه وسوریه جذب می کنند. همچنین منبعی از انحراف و جنگ های پی در پی در منطقه بر اساس و شیوه رژیم صهیونیستی غاصب وخبیث است.

روحانی عراقی تصریح کرد: اگر این دولت پایه ریزی شود در آن منطقه جنگ خانمان سوز اولیه ای بین کردها و عرب ها و غیر از آنها در داخل عراق به پا می شود.

وی در پایان گفت: به طور کلی برخی غربی ها می خواهند،جنگ مستمر سلسله وار در منطقه مشتعل شود و آن را یک منطقه متشنج با (یک تنش و بحران دائمی) برای همه دولت های در حاشیه کردها تبدیل کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcep78n.jh8e7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما