چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : 5401
حجت‌الاسلام قندی عنوان کرد:

تاثیرگذاری شیوه تبلیغ در اثرگذاری میان اهل سنت

قم نيوز : قم نیوز: حجت‌الاسلام محمدتقی قندی با بیان اینکه در مواجهه با اهل سنت باید اقتضائات مختلف را در نظر گرفت، گفت: شیوه تبلیغ در اثرگذاری میان اهل سنت تاثیرگذار است.
تاثیرگذاری شیوه تبلیغ در اثرگذاری میان اهل سنت
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدتقی قندی در مراسم آغاز به کار دوره تربیت مربی طرح فیض نور که چهارشنبه ۱۷ اسفندماه در اردوگاه فاطمه‌الزهرا (س) قم برگزار شد، گفت: باید تلاش مستمری داشته باشیم تا با گفتگو‌های رایج در میان اهل سنت آشنا شویم.

وی با بیان اینکه در مقابل اهل سنت باید تمسک به کتاب‌ها و منابع با دقت صورت گیرد، خاطرنشان کرد: طبیعی است که برخی از منابع، مورد قبول آنان نیست و در منابع مختلف نیز باید بررسی کنیم که کدام روایات را مورد توجه قرار دهیم.

معاون فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه باید به عالم اعتقادات اهل سنت احاطه پیدا کنیم، اضافه کرد: شناخت عالم ذهنی اعتقادات اهل سنت ضروری است.

وی با بیان اینکه در مواجهه با اهل سنت باید اقتضائات مناطق مختلف و رفتار آن ها را در نظر گرفت، ادامه داد: شیوه تبلیغ در اثرگذاری میان اهل سنت تاثیرگذار است.

قندی با اشاره به اینکه گاهی اوقات در دفاع از اعتقادات فرصت اندکی وجود دارد، ادامه داد: باید پیش‌بینی لازم برای این گونه فرصت‌ها وجود داشته باشد و مطالب را از قبل مهیا کرده باشیم.

وی هدف از برگزاری دوره تربیت مربی فیض نور را تربیت افراد در سطح مدارس علمیه و در سطح اجتماع دانست و ادامه داد: باید توجه شود که در مقابل اهل سنت جبهه‌سازی نکنیم و فضای تقابل ایجاد نشود، چرا که این امر خواسته دشمن است و از مدت‌ها قبل برای آن برنامه‌ریزی کرده است.

معاون فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به احادیثی از پیامبر اکرم (ص) در مورد تمسک به قرآن کریم در دوران فتنه‌ها و توسل به ثقلین اظهار داشت: باید با تمسک به کتاب خدا بتوانیم امامت را درک کنیم.

وی با بیان اینکه باید نگاه عمیق‌تری نسبت به قرآن در راهنمایی به سوی امامت داشته باشیم، اظهار داشت: آیات الهی و قرآن کریم هدایتگر به سوی امامت هستند.

قندی با اشاره به لزوم فهم حقیقت از طریق آیات قرآن کریم علاوه بر روایات اضافه کرد: این وعده پیامبر است هر کس قرآن را پیشوای خود قرار دهد قرآن او را به سوی حق راهنمایی خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.gbsurhba8iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما