يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 54029
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگي تبليغي حوزه‌هاي علميه خواهران خبر داد

اعزام بيش از 30 هزار خواهر طلبه ويژه محرم

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگي تبليغي حوزه‌هاي علميه خواهران گفت: بر اساس برنامه امسال پيش‌بيني مي‌شود بيش از 30 هزار نفر مبلغ در محرم اعزام شوند و مكان‌هاي اعزامي نيز افزايش پيدا كند.
اعزام بيش از 30 هزار خواهر طلبه ويژه محرم
اعزام بيش از 30 هزار خواهر طلبه ويژه محرم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام رضا اسکندری پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به ظرفیت حوزه علمیه خواهران در عرصه تبلیغ اظهار کرد: ظرفیت تبلیغی نزدیک 170 هزار خواهران طلبه در حال تحصیل یا دانش‌آموختگان حوزه‌های خواهران وجود دارد که 105 تا 110 هزار نفر از این خواهران به طور مستقیم با حوزه علمیه خواهران مرتبط هستند.

وی عنوان کرد: در نظر داریم ظرفیت تبلیغی در زمینه نیازهای امروز جامعه فعال شود و برنامه‌ها با هدف تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه به ویژه خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه جامعه باید با آموزه دین آشنا شود تا از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری صورت گیرد گفت: به عنوان مثال نماز انسان‌ها را از منکر دور می‌کند و عامل پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به مسئله کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: رهبر معظم انقلاب در این زمینه جلساتی با مسؤولان نظام داشتند تا اقداماتی در زمینه پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی صورت گیرد.

اسکندری خاطرنشان کرد: ظرفیت حوزه علمیه خواهران می‌تواند در این زمینه در بین جامعه بانوان و دختران ایفای نقش کند.

وی با بیان اینکه مهارت‌های ارتباطی با مخاطب یکی از ارکان اساسی تبلیغ است گفت: به طور طبیعی یک خانم به عنوان مبلغ در جامعه‌ای که بانوان و دختران هستند آسان‌تر می‌تواند ارتباط صمیمی با مخاطبان ایجاد کند بنابراین مقدمه‌ای است تا بتوانند آموزه‌های دین را بیان کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: در ایام محرم تلاش می‌شود خواهران در سراسر کشور در زمینه جلسات ویژه بانوان در منازل، مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، دبیرستان‌‌ها، دانشگاه‌ها و سایر محیط‌ها حضور فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه این انتظار وجود دارد که خواهران در کنار فعالیت‌های محتوایی بتوانند جلسات ویژه بانوان را در کشور از نظر کمی توسعه دهند گفت: این اعتقاد وجود دارد هر میزان اینگونه جلسات و محافل روضه‌خوانی توسعه پیدا کند آثار سازندگی و تربیتی به همراه دارد.

اسکندری خاطرنشان کرد: انس با امام حسین(ع) و توسل به ایشان اثر تربیتی دارد. کسانی که در جلسات عزاداری شرکت می‌کنند روحیه حسینی، شهادت‌طلبی و انس با قرآن و اهل بیت(ع) در آنها تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه مدارس در محرم سال گذشته 25 هزار و 577 نفر اعزام داشتند گفت: این مبلغان به مسجد، حسینیه‌ها، مدرسه و بقاع متبرکه و جلسات ویژه بانوان اعزام شدند و تعداد اعزام‌ها نزدیک به 61 هزار و 331 نفر بوده است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 30 هزار نفر مبلغ اعزام شوند و مکان‌های اعزامی نیز افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه رویکرد ما در همه بخش‌ها و فصول تحقق سبک زندگی اسلامی است گفت: در محرم در نظر داریم جامعه به سمت آموزه‌های دین، سبک زندگی اسلامی به ویژه مباحث خانواده و تحکیم خانواده هدایت شود.

اسکندری خاطرنشان کرد: این اعتقاد وجود دارد که الگوگیری از نهضت امام حسین(ع) و زندگی ایشان و حضرت زهرا(س) می‌تواند جامعه و خانواده را حسینی کند.

وی یادآور شد: تأکید در تبلیغ این است که سبک زندگی دینی در بین خانواده‌ها در قالب نهضت امام حسین(ع) توسعه پیدا کند و باید به این نکته توجه داشت که خانواده امام حسین(ع) الگو است زیرا همه اعضای خانواده در روز عاشورا ایفای نقش کردند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به فعالیت‌های حوزه فضای مجازی در محرم سال گذشته عنوان کرد: نزدیک به 12  هزار و 687 نفر در تبلیغ مجازی در کشور در ایام عاشورا فعال بودند. مسابقه‌ای در فضای مجازی با عنوان زندگی عاشورایی در سال گذشته برگزار شد که تربیت نسل‌های آینده در آن پیگیری می‌شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در برنامه‌های تبلیغی تأکید به زندگی عاشورایی است تا شخصیت‌های والایی مانند شهدای دفاع مقدس تربیت شوند و بتوانند دشمن ظالم را ریشه‌کن کنند و امثال شهید حججی در دامن مادران تربیت شوند.

اسکندری یادآور شد: خواهران نباید به دهه محرم اکتفا کنند بلکه باید جلسات را به طور مستمر ادامه دهند و پس از ماه محرم و صفر در طول سال این جلسات را داشته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjhyei.uqex8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما