يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 54032
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه ستاد اربعین حسینی استان قم مطرح شد

ضرورت راه اندازی قطار قم کربلا در ایام اربعین

قم نيوز : قم نیوز: در جلسه ستاد اربعین حسینی استان قم بر راه اندازی قطار قم کربلا در ایام اربعین تاکید شد.
ضرورت راه اندازی قطار قم کربلا در ایام اربعین
ضرورت راه اندازی قطار قم کربلا در ایام اربعین
به گزارش قم نیوز جلسه ستاد اربعین حسینی استان قم ظهر امروز با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات اداره کل راه ‌آهن قم برگزار شد.

یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در ابتدای این جلسه با اشاره به استقبال استاندار از راه اندازی قطار قم کربلا اظهار کرد: استاندار قم از راه اندازی این قطار استقبال زیادی کرده است و باید قطار قم کربلا در طول سال هم فعال باشد.

وی ادامه داد: اگر هفته ای یک بار قطار قم کربلا حرکت کند، استقبال زیادی از این قطار می‌شود، سال گذشته بین 200 تا 300 هزار نفر از مردم استان قم برای زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین به عراق رفتند.

محسن اعتماد مدیرکل راه آهن استان قم در ادامه جلسه گفت: قابلیت‌ و ظرفیت راه ‌آهن این استان بالا است و سومین ایستگاه پرترافیک راه آهن کشور در شهر قم دارد، قرارگرفتن ایستگاه راه آهن در مرکز این شهر یک موهبت است.

وحید گلیکانی دبیر ستاد اربعین استان قم در این جلسه مستندسازی فعالیت‌های موکب استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: آسیب شناسی فعالیت دستگاه‌های اجرایی در ایام اربعین صورت گرفته است و باید برای از بین بردن این آسیب‌ها تلاش کنیم.

محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران استان قم در بخش دیگری از جلسه با اشاره به آماده باش بیمارستان‌های استان در ایام تاسوعا و عاشورا اظهار کرد: تمام بیمارستان‌ها در این ایام در آماده باش هستند و باید دستگاه‌های مختلف برای ارائه خدمات مناسب به زائرین در این ایام با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.

محمد گل فشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم هم در بخش پایانی این جلسه در خصوص خدمت رسانی این جمعیت به زائرین حسینی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مردم را در زمینه‌های درمانی و امدادی در حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و در اطراف هیأت‌های عزاداری استان قم را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdxz0k.yt0os6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما