دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 54052
منبع : خبرگزاری فارس
معاون گردشگری قطارهای مسافربری راه آهن خبر داد

راه اندازی قطار نخجوان مشهد در آینده نزدیک

قم نيوز : قم نیوز: معاون گردشگری قطارهای مسافربری راه آهن گفت: در چند ماه آینده قطار نخجوان مشهد دوباره راه اندازی خواهد شد تا شیعیان نخجوان با قطار به زیارت امام رضا(ع) بروند.
راه اندازی قطار نخجوان مشهد در آینده نزدیک
راه اندازی قطار نخجوان مشهد در آینده نزدیک
به گزارش قم نیوز علی ندایی ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان قم که در سالن جلسات اداره کل راه آهن استان برگزار شد، با اشاره به تردد قطارهای گردشگری در ایران اظهار کرد: از سال 93 تاکنون 20 قطار گردشگری وارد کشورمان شده است و امروز بیست و یکمین قطار گردشگری از مرز سرخس وارد کشورمان می‌شود که مسافرانی از 11 کشور در این قطار هستند.

وی ادامه داد: ورود مسافران بین المللی با قطارهای گردشگری به کشورمان نشان می‌دهد که ایران توان ایجاد امنیت برای گردشگران را دارد.

معاون گردشگری قطارهای مسافربری راه آهن افزود: در چند ماه آینده قطار نخجوان مشهد دوباره راه اندازی خواهد شد تا شیعیان نخجوان با قطار به زیارت امام رضا(ع) بروند، همچنین تقاضایی برای ایجاد قطار کویته پاکستان به مشهد وجود دارد، ماهیانه 15 هزار شیعه پاکستانی برای زیارت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) وارد ایران می‌شوند.

ندایی با اشاره به قطار تهران کربلا اظهار کرد: تبلیغات زیادی برای این قطار در سال گذشته صورت نگرفت و این قطار در سال 95 برای نخستین بار به صورت آزمایشی راه اندازی شد، قطار تهران کربلا باید به صورت دائمی باشد، نه اینکه فقط در اربعین از این قطار استفاده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته قیمت بلیط قطار تهران کربلا بین 130 هزار تومان و 178 هزار تومان بود و امسال به دنبال افزایش قیمت بلیت این قطار نیستیم، این ظرفیت وجود دارد که هر هفته قطار قم کربلا حرکت کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf0xdt.w6djtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما