دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 54061
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه علمیه:

روشن شدن جایگاه اشک بر امام حسین(ع) جامعه را متحول خواهد کرد

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه جایگاه اشک بر امام حسین(ع) در جامعه مشخص نیست، گفت: اگر جایگاه این اشک مشخص شود وضعیت زندگی و جامعه ما متحول خواهد شد.
روشن شدن جایگاه اشک بر امام حسین(ع) جامعه را متحول خواهد کرد

به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد دارستانی در چهارمین شب محرم در جمع عزاداران حسینی در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه اشک بر امام حسین(ع) آثار فراوانی دارد که امروز در جامعه چندان به آن پرداخته نشده است، ابراز کرد: بیشترین چیزی که در این باره شنیده شده این است که اشک بر امام حسین(ع) مستحب است ولی با بررسی در کلام بزرگان دین درمی یابیم که این گریه واجب است.
وی ادامه داد: آنچه یک هزار و 400 سال شیعه را پابرجا نگه داشته، زیارت و گریه بر سید الشهدا(ع) است و علما و بزرگان ما در این باره سفارش های زیادی کرده اند.
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه جایگاه اشک بر امام حسین(ع) در جامعه مشخص نیست، ابراز کرد: اگر جایگاه این اشک مشخص شود وضعیت زندگی و جامعه ما متحول خواهد شد.
دارستانی با بیان اینکه رسول خدا(ص) فرمودند، مردم از شما جز دوستی و مودت فرزندانم را نمی خواهم، بیان کرد: مودت به معنای دوستی همراه با یاری فرزندان رسول الله(ص) است و در روایت تاکید شده انسان وقتی بر سیدالشهدا(ع) گریه می کند حق پیامبر(ص) را ادا کرده است.
وی افزود: باید توجه داشت که پیامبر(ص) برای خودش مزد نمی خواهد بلکه مردم با این مودت خودشان و دینشان را یاری می کنند.
استاد حوزه علمیه گفت: خدمت به درگاه اهل بیت(ع) آقایی و پادشاهی خودمان است و منتی بر اهل بیت(ع) نیست. ما نباید بابت خدمت در این درگاه طلبکار باشیم، ما هر چه داریم به برکت اهل بیت(ع) است و عالم بر سر سفره این حضرات نشسته اند. محبت و مودت به فرزندان رسول الله(ص) مسیر رسیدن به قرب الهی است.
دارستانی با تاکید بر اینکه از امام زمان(عج) آقایی بیابانگرد ساخته ایم، تصریح کرد: خلاف این تصور باید گفت که وجود امام زمان(عج) مثل خورشید برای عالم ضروری است و ایشان دنیا را به سمت ظهور پیش می برد و بر همه تحولات عالم اشراف و نظر دارند. 
وی در پایان با بیان اینکه گریه بر مصیبت سید الشهدا(ع) انسان را نزد خدا عزیز می کند، خاطرنشان کرد: زیر بار مشکلات بگویید یا صاحب الزمان، ائمه اطهار(ع) پدران دلسوز ما هستند و باید همواره به آنها پناه ببریم و از آنها در زندگی کمک و یاری بخواهیم.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcfyxdt.w6djvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما