دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 54088
منبع : پایگاه اطلاع رسانی جامعة الزهرا

همایش ملی کتاب سال بانوان برگزار می شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهش جامعه الزهرا(سلام الله علیها) از برگزاری همایش ملی کتاب سال بانوان خبر داد.
همایش ملی کتاب سال بانوان برگزار می شود
همایش ملی کتاب سال بانوان برگزار می شود
به گزارش قم نیوز سرکار خانم "ریحانه حقانی" روز دوشنبه بیان کرد: مقام معظم رهبری (دام ظله) اهمیت زیادی به موضوع تألیف کتاب، خصوصا تالیف بانوان دارند.

وی ادامه داد: سنت حوزه هم بر محور کتاب و نگاه تألیفی است و از سوی دیگر دانش پژوهان و پژوهشگران، پديد آورندگان جريانهاي فكري و فرهنگي جامعه اند و نتايج تحقيقات آنها موجبات دگرگوني و  پيشرفت در عرصه هاي گوناگون علم و فرهنگ خواهد بود.

حقانی با اشاره به اینکه ما نیازمند شناسايي پژوهشگران و  نیز موضوعات مورد پژوهش در عرصه های خاص و برنامه ریزی در جهت آسیب شناسی آثار گذشته و تکمیل فرآیند پژوهشی هستیم، عنوان کرد: در همین راستا معاونت پژوهش جامعه الزهرا (سلام الله علیها) ضمن ارج نهادن به تلاش هاي علمي طلاب و پژوهشگران مؤلفان، مترجمان و بانوان اهل قلم در نظر دارد با برگزاری همایش کتاب سال بانوان، زمينة مطالعه، پژوهش و نگارش هرچه بيشتر در عرصه های علمي را فراهم کند.

وی زمان برگزاری این همایش را سال آینده اعلام کرد و افزود: زمان فراخوان دریافت آثار در اطلاعیه ای اعلام خواهد شد.

وی هدف از برگزاری همایش کتاب سال بانوان را توسعة و تعمیق فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین بانوان، شناسايي  و افزایش ظرفیت ها با هدف تولید علم، ارتقاي کمی و کیفی پژوهش های دینی، حمايت از بانوان دانش پژوه و نو قلم براي توليد انديشه هاي جديد و افزایش نشاط علمي عنوان کرد.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(سلام الله علیها) ادامه داد: تمرکز بر نیازهای پژوهشی عرصه زن و خانواده، اهتمام به نوآوری، تقویت فرهنگ رقابت علمی سالم و لزوم ارتباط و تعامل اثر بخش از سیاست های کلی برگزاری این همایش است.

وی ادامه داد: ساختار همایش کتاب سال بانوان شامل شورای سیاست گذاری، کمیته علمی، کمیته اجرایی و دبیرخانه است.

حقانی تصریح کرد: موضوعات و محورهای علمی آثار در عرصه علوم اسلامی- انسانی(بانوان)، رساله های سطح۴ و دکتری بانوان و بخش ویژه این همایش شامل کتاب های منتشر شده در عرصه زن و خانواده اعم از بانوان و آقایان است.

وی در پایان قالب آثار را شامل تألیف، ترجمه و  تصحیح معرفی کرد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcev78n.jh8evi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما