کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور:

ترامپ، نتانیاهو و سران داعش با یزیدیان در کربلا تفاوتی ندارند

ترویج عرفان‌های کاذب با اهداف سیاسی است

خبرگزاری حوزه نیوز , 3 مهر 1396 ساعت 22:01

قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به پشت پرده برخی از عرفان های کاذب گفت: امروز عرفان های کاذبی با اهداف سیاسی وجود دارند تا پشتوانه جوانان انقلابی را بگیرند.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در چهارمین شب مراسم عزاداری هیأت خادم الرضای قم که در ورزشگاه حیدریان قم برگزار شد، استکبار ستیزی را از اصول انقلاب اسلامی دانست و گفت: نباید مقابل دشمن تسلیم شد و در برابر ظلم مستکبران کوتاه آمد.

وی افزود: قیام امام حسین(ع) اصلاحی بود و برای زیاده خواهی و حکومت قیام نکردند، عنصر اصلی سیدالشهدا امر به معروف ونهی از منکر است که زمان ندارد و تمام نمی شود، پاسداشت معروف و مقابله با منکر دائمی است و همواره ادامه دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که عاشورا و کربلا تاریخ انقضا ندارد، اظهار داشت: هر جا تقابل بین حق و باطل و معروف و منکر وجود داشته باشد کربلا به شمار می رود، دفاع مقدس و دفاع از حرم امتداد خط کربلا است؛ جنس داعش و منافقان با جنس یزید و یزدیان فرقی نمی کند.

وی با ذکر خاطراتی از ایستادگی شجاعانه شهدا، ایثارگران و رزمندگان پای آرمان های انقلاب ادامه داد:  انقلاب اسلامی بدون هزینه و به راحتی به دست نیامده بلکه هزاران نفر در این مسیر به شهادت رسیدند و ایثارگری کردند تا انقلاب امروز به این مقام رسیده است، ما اسوه های بسیار عالی و اصیل داریم و از این جهت غنی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور با بیان این که ماجرای کربلا تکرار شدنی است، ابراز داشت: امروز داعش های امتداد خط یزید و یزیدیان است، در کربلا عده ای خود را با وعده مال و مقام فروختند، کار به جایی رسید که برای به شهادت رساندن امام حسین(ع) از شریح قاضی فتوا گرفتند؛ امروز داعش نیز همان خط و سیر یزیدیان را دنبال می کنند.

وی عنوان کرد: اگر عمر سعد می خواست دستور حمله به اردوگاه امام حسین(ع) را بدهد شاید افراد زیادی قبول نمی کردند، باید کسی را وارد کار می کرد که با سابقه و مرتبط با صحابی پیامبر باشد، امروز نیز باید آقازاده بیاورند تا با انقلاب درگیر شود و ضربه بزند، باید کسی را بیاورند که مردم دچار تردید نشوند، به عنوان مثال بگوید فلان سرهنگ آمریکایی خواسته ای داشته باشد مردم در برابر آن مقابله می کنند از این رو کسی را می آورند که در انقلاب حضور داشته که بگوید انقلاب فرزندان خود را می بلعد در حالی که میزان حال فعلی افراد است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سال 77 برای ارائه گزارشی خدمت آیت الله العظمی شیخ جواد تبریزی رفتیم، ایشان فرمود« من از زمان انقلاب تا کنون رادیوهای بیگانه را گوش می کردم، اگر شما در زمان جنگ عملیاتی انجام می دادید یا درباره عملیات شما خبررسانی نمی شد یا با تأخیر و تحریف صورت می گرفت اما امروز چرا از مسؤولان ما تعریف می کنند، دو حالت دارد یا باید بگوییم که رسانه های دشمن توبه کرده اند یا این که بگوییم که مسیر برخی از مسؤولان ما چنان کج شده که آن ها منافع خود را در حمایت از این افراد می بینند»

وی اضافه کرد: بنابراین شریح قاضی را به میدان آوردند تا اگر کسی خواست در برابر سیدالشهدا بایستد دچار تردید نشود، فضا به گونه ای غبارآلود شده بود که بسیاری نمی توانستند تشخیص دهند که راه صحیح کدام است.

حجت الاسلام  والمسلمین ذوالنور با اشاره به پشت پرده برخی از عرفان های کاذب گفت: امروز عرفان های کاذبی با اهداف سیاسی وجود دارد تا پشتوانه جوانان انقلابی را بگیرند و بین جامعه به ویژه جوانان و انقلاب اسلامی فاصله ایجاد کنند در حالی که قیام امام حسین(ع) برای زنده کردن حاکمیت دینی بود.

وی افزود: ترامپ، نتانیاهو و سران داعش با یزیدیان در کربلا تفاوتی ندارند، آیا شهید حججی با اصحاب و کسانی که در کنار امام حسین(ع) جنگیدند فرق می کند؟ اصحاب حضرت را دیدند و در رکاب ایشان جنگیدند اما شهدای امروز به عشق امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) خود را فدا کرده اند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 54095

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/54095/ترامپ-نتانیاهو-سران-داعش-یزیدیان-کربلا-تفاوتی-ندارند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir