کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم

خبرگزاری فارس , 4 مهر 1396 ساعت 14:15

قم نیوز: هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به ریاست عبدالله جلالی و با حضور دکتر سقائیان نژاد شهردار قم و اعضای این شورا برگزار شد


به گزارش قم نیوز هفتمین نشست رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم با حضور دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم و معاونان وی در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در ابتدای این نشست، اعضای شورای اسلامی شهر قم مباحثی مختلفی را در مورد لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 1395 سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم مطرح که برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

همچنین، اعضای شورای اسلامی شهر قم لایحه اخذ مجوز انتقال عرصه در مسیر پلاک ثبتی شخصی به صورت وکالت‌نامه‌ای را به تصویب رساندند.

 اخذ مجوز تغییر سال اعطای مجوز تجاری موقت املاک مسکونی از سال 1391 و قبل از آن، به سال 1395 و قبل از آن ویژه املاک مسکونی در پردیسان از جمله دیگر لوایح این نشست بود که با اکثریت آرای اعضای شورا به تصویب رسید.

اخذ مجوز اعمال ماده 9 شیوه خرید و تملک در اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی (اجرای طرح پارکینگ عمومی واقع در خیابان دورشهر انتهای کوچه‌های شماره‌های 12 و 14) آخرین لایحه جلسه این هفته شورای اسلامی شهر قم که مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

در این نشست صدور مجوز مأموریت زین‌العابدین قراچورلو، حسن بختیاری، محمود مسگری و روح‌الله امرالهی برای فعالیت در شورای اسلامی شهر قم مورد تصویب قرار گرفت.

در ادامه هفتمین نشست شورای اسلامی شهر قم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تاکید بر اینکه موضوع وقف حساسیت‌های بسیاری دارد، اظهار کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه علاوه بر ضوابط قانونی با ضوابط شرعی نیز روبه رو است به همین علت حق تعطیل کردن نیت واقف را ندارد اما برخی آرامستان‌ها وقف دفن شده‌اند که باید این موضوع را دنبال کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم خاطرنشان کرد: برخی از موقوفات به معبر عمومی، پارک، خیابان، پارکینگ و پاساژ تجاری تبدیل شده است در حالی که باید حقوق این موقوفات را وصول کنیم و برای احیای این موقوفات و بقاع امامزادگان نیز نیازمند تعامل و ارتباط هستیم؛ اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم هر جایی که نیاز باشد عوارض شهرداری را پرداخت می‌کند چرا که به پرداخت عوارض اعتقاد داریم اما امیدواریم در مواردی که توانایی ندارد از مشارکت شهرداری استفاده کند.

محمود مسگری عضو شورای اسلامی شهر قم در این جلسه خاطرنشان کرد: در مورد پارکینگ گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) باید با استفاده از املاک اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و اعتبارات شهرداری قم اقدامی جدی دنبال شود تا افرادی که به این مکان مراجعه می‌کنند مشکلی نداشته باشند.

حسن بختیاری نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به وضعیت قطعه 22 قبرستان آستان مقدس علی بن جعفر(ع) واقع در مجاورت گلزار شهدا مطرح کرد: اکنون مدافعان حرم در این قطعه دفن می‌شوند به همین علت باید نسبت به این قطعه نگاهی ویژه داشته باشیم.

گفتی است، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم در پایان هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم ساماندهی و رسیدگی ویژه به قطعه 22 قبرستان آستان مقدس علی بن جعفر(ع( را بر عهده گرفت.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 54116

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/54116/برگزاری-هفتمین-جلسه-رسمی-علنی-شورای-اسلامی-شهر-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir