سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 54125
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم عنوان کرد

آمادگی شهرداری برای احداث ایستگاه آتش‌نشانی در حرم حضرت معصومه(س)

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: این سازمان آمادگی دارد تا در راستای احداث ایستگاه آتش‌نشانی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به تجهیز، ساخت و ساز و تامین نیروی مورد نیاز اقدام کند اما امیدواریم بتوانیم از مشارکت آستان مقدس در راستای تامین مکان مورد نیاز استفاده کنیم.
آمادگی شهرداری برای احداث ایستگاه آتش‌نشانی در حرم حضرت معصومه(س)
آمادگی شهرداری برای احداث ایستگاه آتش‌نشانی در حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز عباس جعفری ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم که در سالن جلسات محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام شد، با اشاره به اینکه هفتم مهرماه به عنوان روز ملی آتش‌نشانان نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: نیروهای آتش‌نشان در طول سال با خطرات بسیاری روبه رو هستند و تا کنون نیز تعداد زیادی به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند به همین علت فعالیت در این سازمان ارزشی و جهادی است.

وی داشتن روحیه ایثار و از خودگذشتگی را از ویژگی‌های برجسته آتش‌نشانان برشمرد و اضافه کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با توجه به اینکه در محدوده مرکزی کشور فعالیت دارد باید سالانه از میلیون‌ها زائر مراقبت کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: بر اساس استانداردها برای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه و برای هر دو هزار و 500 نفر یک آتش‌نشان نیاز است اما شهر قم در گذشته با این استاندارد فاصله بسیاری داشته است به همین علت تدابیر ویژه در راستای پر کردن این خلأ دنبال شده است.

جعفری با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب اسلامی نسبت به ساماندهی وضعیت ایمنی و آتش‌نشانی شهر قم تاکید داشته‌اند، عنوان کرد:‌ احداث 12 ایستگاه آتش‌نشانی را با مشارکت دفتر رهبر انقلاب اسلامی در قم به صورت همزمان آغاز و مجوز ثبت‌نام از 300 نیرو جدید را دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه در مورد تجهیزات مورد نیاز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی وضعیت مطلوبی نداشتیم، مطرح کرد: با استفاده از اعتبارات شهرداری توانسته‌ایم نردبان‌ها، خودروها و بخش دیگری از تجهیزات مورد نیاز را تامین کنیم.

جعفری از خریداری 400 لباس ضد حریق یاد کرد و گفت: اگر آتش‌نشانان ایمن نباشند نمی‌توانند به خوبی کار خود را انجام دهند؛ اکنون نیروهای متعهد و ارزشی در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم داریم که به شیوه مطلوبی رسالت‌های خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در حادثه انفجار مسافرخانه به علت نشت گاز شهری جان افراد بسیاری را نجات دادیم، عنوان کرد: روزانه به صورت میانگین 25 مورد عملیات داریم که خودروها از ایستگاه‌ها خارج می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه ارائه آموزش به شهروندان قمی در بخش‌های مختلف دنبال شده است، گفت: امیدواریم مجموعه‌های صنعتی و صنوف از حرکت آتش‌نشان‌ها تمکین کنند تا بتوانیم حوادث سطح شهر را کاهش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت ایمنی آستان مقدس حضرت معصومه(س) مطلوب است، تصریح کرد: آموزش خادمان حرم مطهر در دوره‌های مختلف دنبال شده است اما این امر باید استمرار داشته باشد؛ اکنون با توجه به محدودیت‌هایی که پیرامون حرم کریمه اهل بیت(س) به علت مباحث امنیتی ایجاد شده است در محوطه داخلی حرم نیازمند ایستگاه آتش‌نشانی هستیم.

جعفری یادآور شد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهرداری قم آمادگی دارد تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود به تجهیز، ساخت و ساز و تامین نیروی مورد نیاز این ایستگاه اقدام کند اما امیدواریم بتوانیم از مشارکت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در راستای تامین مکان مورد نیاز برای احداث ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgnq9n.ak9tx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما