پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 54226
منبع : خبرگزاری فارس
مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم خبر داد

جزئيات حادثه حريق انبار چوب میدان سعیدی

قم نيوز : قم نیوز: مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم جزئيات حادثه حريق انبار چوب در میدان سعیدی را تشریح کرد.
جزئيات حادثه حريق انبار چوب میدان سعیدی
جزئيات حادثه حريق انبار چوب میدان سعیدی
به گزارش قم نیوز عباس جعفری امروز با اشاره به حریق انبار چوب واقع در خیابان هدف اظهار کرد: مجاور این مکان ساختمان‌های قدیمی و انبار مواد غذایی و لاستیک قرار داشت و زمانی آتش‌سوزی اتفاق افتاد که مسجد مملو از جمعیت بود و به دلیل آنکه چوب‌های این انبار خشک و با قدمت 10 تا 20 ساله بود آتش به سرعت گسترش یافت.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه حریق این انبار ساعت 8:32 به آتش‌نشانی اعلام شد و نیروها ساعت 8:35 در محل حادثه حاضر شدند گفت: در مجموع 70 نفر از نیروهای عملیاتی و مدیران در محل حاضر شدند. چند گروه برای اطفای حریق اقدام کردند و تعدادی گروه دیگر کار تخلیه مسجد، انبارها و منازل اطراف را بر عهده داشتند البته اورژانس و نیروی انتظامی نیز بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی عنوان کرد: آتش یک یا دو منزل را فراگرفت ولی کنترل لازم صورت گرفت و از سرایت آتش به سایر بخش‌ها جلوگیری شد.

جعفری با اشاره به استقرار 16 خودروی سنگین آتش نشانی بیان کرد: برای اطفای حریق 150 دقیقه زمان صرف شد و عملیات پس از لگه‌گیری و ایمن‌سازی تا ساعت 5 صبح طول کشید.

وی با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشت گفت: 6 نفر از همکاران دچار مصدومیت جزئی و دودزدگی شده بودند که از توسط اورژانس رسیدگی لازم صورت گرفت.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم عنوان کرد: علت حادثه هنوز به طور دقیق مشخص نیست و نیازمند بررسی میدانی است و باید تحقیقات لازم انجام شود.

وی از مسؤولان هیأت‌های عزاداری خواست در مباحث ایمنی دقت لازم را داشته باشند زیرا تجمع زیاد افراد در مراسم‌های عزاداری وجود دارد و در صورت بروز اتفاق ممکن است شاهد خسارات جبران ناپذیری باشیم.

جعفری ضمن ابراز رضایت از نبود تلفات جانی در این حادثه عنوان کرد: حضور به موقع و مؤثر و تلاش نیروهای آتش‌نشانی سبب شد از فاجعه و گسترش حریق جلوگیری شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciqraw.t1a5r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما