پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 5432
آیت الله نوری همدانی تاکید کرد:

لزوم خدمت مسوولین و مدیران به مردم

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی، بر لزوم خدمت مسوولین و مدیران به مردم تاکید کرد.
لزوم خدمت مسوولین و مدیران به مردم
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران اداره‌کل منابع طبیعی استان قم ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: شهر قم نسبت به دهه ۵۰ بسیار وسیع و گسترده‌تر شده است.

وی افزود: دهه۵۰ شهر قم وسعت چندانی نداشت و دارای باغ‌های سرسبز و زیبا بود که امروز به دلیل گسترش شهر آ‌ن باغ‌ها به خیابان و ساختمان تبدیل شده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه وجود درختان و باغ‌های متعدد در یک منطقه مزایای فراوانی دارد که در این راستا می‌شود به تعرق، ‌تنفس و کربن‌گیری اشاره کرد.

وی کربن‌گیری درختان را از جمله عوامل موثر در پاکیزگی هوا عنوان کرد و گفت: کربن گازی سمی است که در صورت نبود فضای سبز و درختان موجب آلودگی محیط زیست می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی به تاکید اسلام در رابطه با درختکاری اشاره و تصریح کرد: امام صادق ‌(ع)‌ قسم یاد کردند که خداوند هیچ عملی را حلال‌تر و پاکیزه‌تر از زراعت قرار نداده است.

وی افزود: از قم که به سمت و سوی روستاهای اطراف پیش می‌رویم، جز بیابانی که آب و علفی در آن وجود ندارد، چیزی نظاره نمی‌شود که در این راستا باید تمهیداتی اندیشیده شود.

این مرجع تقلید اضافه کرد: مسئولان ذی‌ربط باید نسبت به کاشت درختان و ایجاد فضای سبز در قم اهتمام جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: با آزمایش خاک‌های گوناگون باید نسبت به کاشت درختانی که با آن نوع خاک،‌ سازگاری دارند اهتمام کرد تا دیگر بیابانی وجود نداشته باشد.

آیت‌الله نوری همدانی بر لزوم خدمت مسوولین و مدیران به مردم تاکید و تصریح کرد: پرونده برخی خدمات نزد خداوند حتی بعد از مرگ نیز بسته نمی‌شود که از آن جمله می‌توان به تربیت فرزند صالح،‌ تالیف کتب علمی و کاشتن درخت اشاره کرد.

وی افزود: بعد از فوت انسان، تا زمانی که فرزند صالح و کتاب علمی در جامعه وجود دارد برای شخص متوفی ثواب می‌نویسند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: درختی که انسان قبل از فوت خویش کاشته است تا زمانی که از وجود درخت بهره برده می‌شود ثواب آن برای شخص باقیات الصالحات خواهد شد.

وی همچنین ایجاد سنت حسنه را از جمله مواردی عنوان کرد که بعد از فوت انسان به عنوان حسنه نزد خداوند به ثبت می‌رسد.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: دین اسلام دین خدمت است و توجه شایانی به اجتماع دارد زیرا که برقراری ارتباط از اجتماع شروع می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.mdtiw6dj0giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما