دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : 54333
منبع : خبرگزاری مهر
سرپرست معاونت بهداشتی قم خبر داد؛

۸۹۳ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در قم معدوم شد

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست معاونت بهداشتی قم گفت: طی چهار روز گذشته، ۸۹۳ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف توسط کارشناسان بهداشت محیط در این استان کشف و معدوم شد.
۸۹۳ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در قم معدوم شد
۸۹۳ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در قم معدوم شد
به گزارش قم نیوز محمدجواد باقری گفت: از روز پنجشنبه ششم مهرماه جاری و همزمان با حضور تعداد زیادی از مسافران و زائران کریمه اهل بیت(س) در شهر قم و فعالیت هیأت‌های عزاداری، نظارت‌های بهداشتی تشدید شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا ۹۲۳ مورد بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی، ۳۴ مورد نمونه برداری آب و مواد غذایی و ۱۵۰ مورد کلرسنجی آب نیز صورت گرفت.

وی ادامه داد: کارشناسان بهداشت محیط در این بازدیدها با استفاده از دستگاه‌های پرتابل اقدام به انجام ۲۶۷ مورد سنجش دمای مواد غذایی، ۲۵ مورد سنجش پروکسید روغن و ۲۵ مورد سنجش بار میکروبی سطوح عرضه مواد غذایی کردند.

باقری بیان کرد: در بازدیدهای انجام شده، ۹۱ مورد غیربهداشتی نیاز به مداخله مشاهده شد که ضمن آموزش به متصدیان مربوطه، مداخلات لازم برای اصلاح موارد تخلف انجام شد و پس از اطمینان از رفع نواقص واحد صنفی به فعالیت خود ادامه داد.

به گفته وی، در این چهار روز، به ۳۰ مورد از شکایت‌های مردمی رسیده به سامانه کشوری ۱۹۰، پیگیری و رسیدگی شده است.

سرپرست معاونت بهداشتی قم گفت: همچنین در این مدت، کارشناسان بهداشت محیط از ۲۷۴ ایستگاه صلواتی و موکب و ۱۲۹ حسینیه، مسجد و تکایا بازدید نمودند و ضمن آموزش متصدیان موارد غیربهداشتی تذکر داده شده و در محل رفع شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchxxnm.23nkxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما