سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 54355
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
آیت‌الله اعرافی:

سازمان آتش‌نشانی موجب امنیت و آرامش جامعه است

قم نيوز : قم نیوز: جمعی از کارکنان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با حضور در ساختمان مرکزی جامعه المصطفی العالمیه با آیت الله اعرافی امام جمعه قم دیدار کردند.
سازمان آتش‌نشانی موجب امنیت و آرامش جامعه است
سازمان آتش‌نشانی موجب امنیت و آرامش جامعه است
به گزارش قم نیوز آیت‌آلله اعرافی در این دیدار، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم، بیان کرد: عاشورا یک مکتب بزرگ بود که در آن درس‌های گوناگون و زیادی برای بشریت وجود دارد و هربار که به واقعه عاشورا می‌نگیریم درس‌های بیشتری از آن فرا می‌گیریم.
مدیر حوزه‌های علمیه افزود: یکی از درس‌های بزرگ عاشورا حفاظت و تامین امنیت خانواده است و حفاظت و تامین امنیت در کربلا بعد از شهادت امام حسین(ع) توسط حضرت زینب(س)‌انجام ‌شد و ایشان، کودکان و افراد خانواده را از خطراتی که توسط دشمنان وجود داشت حفظ می‌کردند.
اعرافی با بیان این‌که صیانت و حفاظت از اخلاق و فرهنگ اسلامی از درس‌های بزرگ عاشورا است، ادامه داد:‌حضرت زینب(س) ‌با به خطر انداختن جان خود، امنیت کودکان را فراهم می‌کردند و همه این‌ها از درس‌های عاشورا برای مسلمانان است و امیدواریم همه بتوانیم از این درس‌ها و آموزه‌ها استفاده کنیم.
وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از شهرداری قم، گفت: درسال‌های اخیر اقداماتی خوبی توسط شهرداری در ارائه خدمات به مردم انجام شده است اما به جهت جایگاه ویژه استان قم، شهرداری باید با نگاه ویژه و برنامه‌ریزی دقیق، راهبردی و بلند مدت شهر را بازسازی کند و خدمت رسانی‌ها باید در سطح یک شهر ملی و فراملی باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که قم، دومین شهر زیارتی کشور و همچنین مهم‌ترین پایگاه حوزه‌های علمیه در ایران و جهان است، خاطرنشان کرد: شهر قم باتوجه به ویژگی‌ها و ابعادی که دارد، شهری ویژه است و نگاه شهرداری باید یک نگاه ویژه باشد.
اعرافی با اشاره به این‌که افراد بسیاری از شهرهای ایران و از کشور‌های مختلف دنیا در قم مشغول تحصیل هستند، گفت: در حال حاضر از اکثر قریب به اتفاق شهر‌های کشور و همچنین ۱۳۰ کشور جهان در قم، طلبه مشغول به تحصیل هستند و همچنین در سال حدود ۲۵ میلیون توریست نیز وارد شهر قم می‌شوند که این نشان دهنده ظرفیت شهر قم است.
وی با بیان این‌که قم خاستگاه و محور انقلاب اسلامی ایران است، افزود: وجود صدها مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی و همچنین تولید اندیشه و فکر در این مراکز از دیگر ویژگی‌های بارز این شهر مقدس است.
مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر این‌که شهرداری باید خدمات خود را متناسب با جایگاه عظیم این شهر به مردم ارائه کند، اظهار کرد: در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی توسط شهرداری در قم انجام شده است اما تا رسیدن به جایگاه واقعی فاصله زیادی وجود دارد.
اعرافی با بیان این‌که ارتقای شهر یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: ارتقای شهر تنها وظیفه شهرداری نیست بلکه تمام شهروندان و مهاجرین نیز در ارتقای این شهر باید تلاش کنند و در برابر آن مسئولند.
وی با اشاره به ارزش بالای کار آتش‌نشانان، گفت: سازمان آتش‌نشانی به عنوان یک سازمان امنیت‌بخش باید به این نکته توجه داشته باشد که خدمت در این شهر ارزش و جایگاه بسیار بالایی دارد و همین نکته مسئولیت شما را سنگین‌تر و خطر‌ناک‌تر می‌کند.
اعرافی با بیان این‌که ارزش ارائه خدمات تابع نوع خدمت است، تصریح کرد: کار آتش‌نشانان با زندگی انسان‌ها آمیخته شده است و این‌که شما با فداکاری و خود‌گذشتگی جان هم‌نوعان خود را نجات می‌دهید بسیار ارزشمند است.
مدیر حوزه‌های علمیه توجه به سازمان آتش نشانی را وظیفه همه مسئولان استان دانست و تاکید کرد: باتوجه به این‌که سازمان آتش‌نشانی موجب امنیت و آرامش جامعه است، باید مورد توجه همه نهادها باشد و خوشبختانه این توجه، در میان مسئولان استان وجود دارد.
اعرافی افزود: اگر در انجام کار‌های خود رضایت الهی را در نظر داشته باشید ارزش کار شما دوچندان می‌شود؛ چراکه قصد و نیت الهی حتی در یک کار معمولی، آن‌ کار را تبدیل به یک کار با ارزش و جاودانه می‌کند و نیت و قصد الهی شما می‌تواند اجر این کار را بسیار با ارزش‌تر کند.
وی گفت: توان‌افزویی و ارتقای مهارت‌ها از ضرورت‌ها و یکی از مهم‌ترین عوامل امنیت است و بی‌‌توجهی به مسائل ایمنی می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را وارد کند و این وظیفه همه ماست که جامعه برای رعایت مسائل ایمنی تشویق کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه در پایان با بیان این‌که حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی برای افزایش تعاملات سازنده با سازمان آتش نشانی، آگاهی بخشی و آموزش آمادگی کامل دارند، گفت: همه مردم باید خود را در وظیفه خطیر کمک رسانی سهیم بدانند و این امر باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.
انتهای پیام / 137
 
https://qomnews.ir/vdcbsfbs.rhbaspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما