سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 54356
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

هشدار شهردار قم نسبت به نا امن بودن بازار کهنه قم در زمان وقوع حوادث

قم نيوز : قم نیوز: شهردارقم با تاکید بر این که فاصله قم تا رسیدن به یک شهر پایدار و ایمن زیاد است، گفت: بازار و تیمچه کهنه و بافت های فرسوده قم امنیت لازم برای مواجهه با حوادث و بلایای گوناگون را ندارد.
هشدار شهردار قم نسبت به نا امن بودن بازار کهنه قم در زمان وقوع حوادث
هشدار شهردار قم نسبت به نا امن بودن بازار کهنه قم در زمان وقوع حوادث
به گزارش قم نیوز دکتر سقائیان‌نژاد در هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار کرد: در شهر قم نباید به سمتی برویم که فقط یک گروه و سازمان در امور مختلف پاسخگو باشد، قرار نیست به دلیل اینکه دستگاه‌های دیگر وظایف خود را انجام نمی‌دهند پاسخگو باشیم.
شهردار قم با تاکید بر اینکه رسیدن به معیارهای شهر پایدار نیازمند یک عزم همگانی است، اضافه کرد: در حوزه ایمنی شهر قم نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم که این ماموریت بر عهده دستگاه‌های فرهنگی است، دستگاه‌هایی تبلیغاتی در حوزه ایمنی تعطیل هستند، رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما و آموزش و پرورش باید به عنوان مجموعه‌های تاثیرگذار به این عرصه وارد شوند.
سقائیان‌نژاد عنوان کرد: اکنون در برخی از امور از جمله مباحث مرتبط با میراث فرهنگی نمی‌توانیم ورود کنیم، تیمچه ، برخی بازارها و بافت فرسوده شهر قم ایمنی لازم را ندارد به همین علت باید تکلیف هر مجموعه در این مورد مشخص شود.
وی با بیان اینکه در مورد حادثه‌ای که در نزدیکی مسجد رضاییه رخ داد، اخطارهای بسیاری را دادیم، اظهار کرد: گاهی در مورد دستورات قضایی نیز مباحثی وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم، اگر دستگاه‌های دیگر در کنار شهرداری نباشند نمی‌توانیم کار لازم را انجام دهیم.
شهردار قم خاطرنشان کرد: ارگان‌هایی که در حوزه ایمنی تکالیف مشخصی دارند باید به میدان بیایند؛ چرا که هر مجموعه‌ای باید وظایف خود را انجام دهد؛ گاهی تا اتفاقی رخ می‌دهد شهرداری را مقصر می‌دانند در حالی که اخطارهای لازم و پیگیری‌های حقوقی را انجام داده‌ایم.
سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه امکان رخ دادن حادثه در نقاط خطرخیز شهر قم وجود دارد، تصریح کرد: باید برخی از خلاهای موجود در حوزه ایمنی را با مشارکت دستگاه‌های مختلف پر کنیم تا از رخ دادن هر حادثه ناگواری جلوگیری کنیم.
وی با تاکید بر اینکه شهر قم تا رسیدن به معیارهای شهر پایدار و ایمنی فاصله زیادی دارد، گفت: با این وجود تامین بسترهای لازم دنبال می‌شود؛ در مورد خط‌کشی شهر و تصادفات خیابانی بسیاری از مباحث به شهرداری مرتبط است به همین علت به صورت جدی به این میدان‌ها وارد شده‌ایم
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcce1qp.2bq0p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما