سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 54358
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون شهردار قم:

ایمنی بازارهای قم بسیار نامطلوب است

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: ایمنی بازارهای قم به ویژه انبارهای چوبی میدان کهنه بسیار نامطلوب است به همین علت باید به سرعت برای آنها تدبیری اندیشه شود، اگر اتفاقی رخ دهد هیچ اقدامی را نمی‌توانیم انجام دهیم؛ چرا که سازه ساختمانی، انبار و آگاهی نداشتن صنوف مشکل‌ساز خواهد بود.
ایمنی بازارهای قم بسیار نامطلوب است
ایمنی بازارهای قم بسیار نامطلوب است
به گزارش قم نیوز امیر سامع در هشتمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر قم  اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌های این معاونت سبب تامین سرمایه اجتماعی می‌شود اما برخی دیگر از اقدامات با توجه به اینکه توقعاتی از سوی شهروندان نیز به دنبال دارد می‌تواند سرمایه اجتماعی شهرداری را مورد تاثیر قرار دهد.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی به شهروندان قمی را دنبال می‌کند، اضافه کرد: در شهرهای دیگر برای رفع تخلفات شهری از واحد مدیریت کنترل و نظارت تخلفات استفاده می‌کنند اما در شهر قم عنوان این واحد را پیشگیری و رفع تخلفات شهری انتخاب کرده‌ایم تا بتوانیم فعالیت‌های پیشگیرانه را در اولویت قرار داده و برخی از امور را در قالب اطلاع‌رسانی دنبال و در مرحله آخر در صورت نیاز از روش‌های سلبی استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی وانت‌بارها با رویکرد پیشگیرانه به دستگاه‌های مختلف ارائه شد، تصریح کرد: شهر را به سه کمربند میانی، مرکزی و بیرونی تقسیم‌بندی کردیم و پنج نقطه را نیز برای استقرار وانت‌بارها تجهیز و زیرساخت‌های لازم را تامین کردیم چرا که شهروندان، اصناف و برخی دستگاه‌ها نسبت به معضل وانت‌بارها ناراضی بودند.
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با بیان اینکه مکاتبات مختلفی را در راستای رفع معضل وانت‌بارها با دادستان قم داشته‌ایم، عنوان کرد: درخواست همکاری دستگاه‌های مورد نیاز را مطرح و اطلاع‌رسانی‌های لازم را برای شهروندان دنبال کردیم تا از ظرفیت شهروندان نیز برای اجرای طرح ساماندهی استفاده کنیم.
سامع یادآور شد: شهر قم نیز میزبان وانت‌بارهای شهرهای دیگر شده بود به همین علت شرایطی را تعیین کردیم که فقط وانت‌بارهای دارای سابقه سکونت در شهر قم بتوانند در این شهر فعالیت داشته باشند؛ علاوه بر تبلیغات محیطی، بیش از چهار هزار مورد برگه اطلاع‌رسانی را توزیع کردیم، اکنون نیز شهرداری هر ماه نشست‌هایی را با حضور شهردار، معاونان وی، رئیس دادگستری، دادستان و فرماندهان نیروی انتظامی برگزار و در این نشست رفع مشکلات لازم را دنبال می‌کند.
وی اضافه کرد: برخورد با وانت‌بارها را در هسته مرکزی شهر به صورت ویژه دنبال کردیم و پارکینگ شهرداری را برای وانت‌بارهای متخلف درنظر گرفتیم تا این افراد با مشکلات مختلف از جمله پرداخت هزینه پارکینگ مواجه نباشند.
سامع با تاکید بر اینکه شهرداری قم دستورات قضایی لازم را برای استفاده از همکاری نیروی انتظامی دریافت کرده است، گفت: از سال 92 مجوز برون‌سپاری پیشگیری و رفع سد معبر را از شورای اسلامی شهر قم دریافت و در آن سال آغاز کار با بخش خصوصی دارای ویژگی‌های مورد را دنبال کردیم.
وی با اشاره به اینکه 90 درصد وانت‌بارهای هسته مرکزی شهر در سال‌های 94 و 95 ساماندهی شدند، اظهار کرد: در حوزه تخلفات شهری بیش از 35 موضوع مطرح است که بر اساس قانون شهرداری‌ها باید برای به رفع این تخلفات اقدام کنیم، هر چند هماهنگی لازم را با دادستان و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی انجام می‌دهیم اما در برخی موارد مجوز برخورد مستقیم با تخلفات را داریم.
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اینکه آمار تخلفات شهری در قم نسبت به دیگر شهرهای کشور بالاست، معاونت خدمات شهری برای رسیدن به معیارهای مورد نظر در شهر قم کار سختی را بر عهده دارد، شهروندان باید قانع شوند که شهرداری به دنبال نظم و ارنظباط بوده و این دستاورد برای رفاه حال آنهاست.
سامع با تاکید بر اینکه در مورد رفع تخلفات مهم شهری اولویت‌بندی لازم دنبال شده است، مطرح کرد: برای ساماندهی معتادان و متکدیان که چهره نامناسبی را در شهر ایجاد می‌کنند با توجه به اینکه همه مسئولان نسبت به این موضوع حساسیت داشتند اقدامات مختلفی را انجام داده‌ایم که یکی از آنها ایجاد مرکز غربالگری بوده که اکنون تجهیز شده و از یک ماه گذشته توسط اداره‌کل بهزیستی استان در حال بهره‌برداری است.
وی با بیان اینکه این مجموعه در راستای جمع‌آوری متکدیان اقدام کرده است، تصریح کرد: در گروه‌های مختلف سنی برای افراد اتاق‌های متفاوت درنظر گرفته شده است تا با مشکل خاصی روبرو نباشیم.
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با اشاره به اینکه بخش‌های مختلفی در شهرداری قم عهده‌دار موضوع ایمنی هستند، تصریح کرد: علاوه بر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در حوزه ایمنی بخش‌های مختلف از جمله مدیریت بحران، بوستان‌ها و کمیته فرهنگ شهروندی ورود کرده‌اند.
سامع ادامه داد: ایمنی آبنماهای شهری به عنوان یکی از محوریت‌هایی بوده که توسط معاونت خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم دنبال شده است و از میان 167 آبنمای سطح شهر 136 مورد آنها در سال 94 به علت ایمن نبودن غیرفعال و تا کنون 89 مورد ساماندهی شده است و ساماندهی باقیمانده آنها تا پایان سال جاری دنبال می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت منبع برق و سیستم روشنایی بوستان‌ها نیز به عنوان یکی دیگر از مباحث مورد نظر در حوزه ایمنی توسط این معاونت دنبال شده و از مجموع 294 بوستانی که دارای سیستم روشنایی است 190 بوستان مورد بررسی قرار گرفته، 48 مورد ایمنی‌سازی شده است و ایمنی‌سازی 56 مورد دیگر تا پایان سال انجام می‌شود.
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با تاکید بر اینکه حفظ و نگهداری از سیستم‌های روشنایی در بوستان‌ها نیازمند نگهداری است، گفت:‌ با انعقاد قراردادهایی با پیمانکاران امیدواریم در نگهداری بوستان‌ها با مشکلی روبرو نباشیم.
سامع یادآور شد: در مورد وسایل بازی کودکان در بوستان‌ها، بیش از 83 بوستان ایمن‌سازی شده است و برای هر بوستان نیز گواهینامه ایمنی داریم که مورد تایید اداره استاندارد است.
وی به تدوین تقویم آموزشی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی برای گروه‌های مختلف شهروندان اشاره کرد و ادامه داد: نقشه خروج اضطراری برای ساختمان‌های مختلف شهرداری تعیین و مانورهای مورد نیاز انجام شده است.
سامع اضافه کرد: بیش از 30 میلیارد تومان در سال‌های 94 و 95 برای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تجهیزات خریداری شده که 20 میلیارد تومان آن توسط شهرداری و 10 میلیارد تومان باقیمانده نیز با استفاده از مشارکت‌های دفتر رهبر انقلاب اسلامی تامین شده است و اکنون 24 ایستگاه فعال داریم که این مجموعه‌ها تجهیزات فردی و گروهی لازم را در اختیار دارند و به شهروندان خدمات‌رسانی لازم را انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه ایمنی واحدهای صنفی، اقامتگاه‌ها، مکان‌های تاریخی و پاساژها به عنوان یک موضوع مهم باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: با رخ دادن حادثه ساختمان پلاسکو دغدغه‌های مردمی در این حوزه بیشتر شده است به همین علت باید راهکارهای عملیاتی را دنبال کنیم.
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف در حوزه ایمنی مشخص است، تصریح کرد: شهرداری پیشیگیری و مقابله را دنبال می‌کند اما ایمنی بازارهای قم به ویژه انبارهای چوبی میدان کهنه بسیار نامطلوب است به همین علت باید به سرعت برای آنها تدبیری اندیشه شود؛ چرا که اگر اتفاقی در این انبارها رخ دهد هیچ اقدامی را نمی‌توانیم انجام دهیم؛ چرا که سازه ساختمانی، انبار و آگاهی نداشتن صنوف مشکل‌ساز خواهد بود.
انتهاي پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcevx8n.jh8eni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما