پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 54455
منبع : خبرگزاری فارس
نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه استان قم مطرح کرد

قیام عاشورا مدیون ایثار و رشادت حضرت زینب(س)

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه استان قم گفت: حضرت زینب(س) اسوه فداکاری و صبر وغیرت است که با رشادت‌های خود واقعیت عاشورا را به بهترین شکل به آیندگان منتقل کرد.
قیام عاشورا مدیون ایثار و رشادت حضرت زینب(س)
قیام عاشورا مدیون ایثار و رشادت حضرت زینب(س)
به گزارش قم نیوز سید جلال رضوی مهر امروز اظهار کرد: در عاشورای سال 61 هجری قمری دشمنان بر پیکر امام حسین(ع) تاختند و مظلومانه سیدالشهدا و یاران با وفای ایشان را در صحرای کربلا با لب تشنه به شهادت رساندند.

وی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان افزود: امروزه داعش و رژیم صهیونیست با بی حرمتی به حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به دنبال از بین بردن اسلام و اندیشه ناب حسینی هستند این انسان‌ها از نسل همان بنی عباس و بنی امیه هستند که از هیچ تلاشی برای ریشه کن شدن دین خدا فروگذار نکردند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه استان قم عنوان کرد: کینه توزی آل امیه به حدی شدید بود که جنگ را به اهل حرم کشاندند؛ نوزاد 6 ماهه هدف تیر سه شعبه حرمله قرار گرفت، خیمه‌ اهل بیت به آتش کشیده شد و دختر شیر خدا به اسارت رفت.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) اسوه فداکاری و صبر و غیرت است که با رشادت‌های خود واقعیت عاشورا را به بهترین شکل به آیندگان منتقل کرد و به راستی حقیقت دارد که می‌گویند کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.

رضوی مهر خاطرنشان کرد: شخصیت حضرت زینب(س) به گونه‌ای است که تربیت شده سرور زنان عالم است، چنین شخصیتی تا وقتی ضرورت اجتماعی حکم نکرده است در میان نامحرمان ظاهر نمی‌شود اما در مجلس شراب یزید این بانوی عفیفه قدرت دارد با سخنرانی کوبنده خود مردم پیمان شکن کوفه را از خواب غفلت بیدار کند.

وی گفت: امروزه وظیفه حسینیه‌ها و مساجد و اماکن برپایی مجالس عزاداری امام حسین(ع) ضمن سوگواری بر مصائب آن امام بزرگوار و خاندان ایشان، ترویج سبک زندگی حسینی و معرفی خصلت‌های سیدالشهدا به نسل‌های آینده است. ماه محرم بهترین فرصت است که در بعدهای مختلف علمی،فرهنگی واخلاقی به دستاوردهای ماندگار عاشورا بپردازیم چرا که قیام و خطبه‌های سالار شهیدان در ظهر عاشورا سرمشق مبارزه با ظلم و طاغوت است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه استان قم تاکید کرد: محرم و واقعه عاشورا فرهنگی است که نه تنها مورد توجه شیعیان و مسلمانان جهان است بلکه مسیحیان نیز در صدد الگو گرفتن از این واقعه برآمدند زیرا امام حسین(ع) با قیام خود درس دین داری و آزادگی را به تمام جهان آموخت.

وی اظهار کرد: واعظان، مداحان، ذاکران اهل بیت و شرکت کنندگان در مجالس عزاداری باید تلاش کنند تا محرم و ترویج فرهنگ عاشورایی در تمام دوره‌های زندگی به کار گرفته شود و و تنها منحصر به ایام ماه محرم نباشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccp0qp.2bq0p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما