شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 54492
منبع : خبرگزاری فارس
جانشين فرماندهي انتظامي استان قم:

امنيت پايدار در گرو مشارکت مردمي است

قم نيوز : قم نیوز: جانشين فرماندهي انتظامي استان قم با اشاره به اهميت همکاری و مشارکت مردم و همه‌ی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها در ايجاد امنيت، مشارکت مردمي را در تحقق امنيت پايدار مهم ارزيابي کرد.
امنيت پايدار در گرو مشارکت مردمي است

به گزارش قم نیوز سرهنگ صیاد درویشی به مناسبت هفته ناجا با حضور در برنامه رادیویی صدا و سیمای مرکز قم عملکرد نیروی انتظامی را در ارتقاء امنیت در جامعه مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: عملکرد پلیس طیف گسترده ای از اقدامات اعم از بخش‌های انتظامی، ترافیکی و عملیاتی را شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه پلیس روزانه بیش از 140 نوع مأموریت را انجام می‌دهد که همه‌ این مأموریت‌ها یک نقش و یک رابطه همسو با تأمین امنیت در جامعه دارد، تصریح کرد: هر چقدر عملکرد پلیس در بخش‌های مختلف منطقی، کیفی و رو به رشد باشد به همان اندازه می‌توانیم امنیت جامعه را افزایش دهیم.
سرهنگ درویشی با اشاره به اهمیت همکاری و مشارکت همه‌ دستگاه‌ها و سازمان‌های فرانهادی در تحقق امنیت، توجه به دو رویکرد نرم افزاری و سخت افزاری را در حوزه‌ی پیشگیری از جرم با تمرکز بر اقدامات فرهنگی و اجتماعی و همچنین برخورد با هرگونه جرائم و هنجارشکنی مهم ارزیابی کرد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم در ادامه با اشاره به عملکرد یگان فوریت‌های پلیسی 110 قم، افزود: حدود 60 درصد از تماس‌های مردم عملیاتی شده و 40 درصد نیز گرچه در حوزه وظایف و اختیارات پلیس نیست اما از طریق اپراتورهای متخصص کار هدایت و مشاوره ای صورت می‌گیرد.
وی گفت: معاونت اجتماعی رویکردی اجتماعی را در جامعه دنبال و تلاش می‌کند ارتباط دو سویه بین جامعه و پلیس را ایجاد کند.
سرهنگ درویشی با بیان اینکه رسیدگی به بیشتر جرائم در حوزه پلیس پیشگیری است، تصریح کرد: طرح‌هایی که به نام شورای معتمد پلیس و با تمرکز بر استفاده از ظرفیت محلات دنبال می‌شود در حوزه‌ عدالت ترمیمی از طریق دوایر مشاوره کلانتری‌ها پیگیری می‌شود.
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در تحقق امنیت، گفت: هر جا که شاهد مشارکت مردم بودیم امنیت به خوبی تأمین و هر جا نیز که به آموزش‌های همگانی توجه بیشتری شده شرایط برای مجرمان دشوارتر شده است.
وی با بیان این که پلیس هوشمند آینده نگر است، بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین را در تأمین امنیت مهم ارزیابی کرد و افزود:امروز تمامی مطالب روز دانش پلیسی دنیا در دانشگاه‌های ما توسط اساتید مجرب تدریس و فرآیند شناسایی و دستگیری مجرمان چه در فضای مجازی و چه در فضای عینی با استفاده از تکنولوژی روز دنبال می‌شود.
سرهنگ درویشی گفت: در حوزه‌ی تشخیص هویت و شناسایی مجرمان دانش علوم آزمایشگاهی در پشتیبانی از اقدامات پلیس راه حلی برای کشف جرائم به روش علمی محسوب می‌شود.
وی افزود: در کشورهای مدعی دموکراسی پلیس هیچ رافتی نداشته اما پلیس ایران برای مجرمان اقتدار و برای مردم با استفاده از آموزه‌های دینی رأفت را به نمایش می‌گذارد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم بیان کرد: به طور کلی می‌توان گفت ما در حوزه‌ مهارت، دانش، علم و تکنولوژی در تأمین امنیت جامعه به روز بوده و امیدواریم با برنامه‌هایی که پلیس دنبال می‌کند بتوانیم امنیت را نسبت به سال‌های گذشته بهتر ایجاد کنیم.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcdxo0k.yt0on6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما